MINI CLUBMAN - Test cu "fratele cel mare" - GALERIE FOTO

Fratele mai mare al lui Mini One vine să suplinească nevoia de spaţiu a fanilor legendarului model One.

MINI CLUBMAN - Test cu "fratele cel mare" - GALERIE FOTO MINI CLUBMAN - Test cu "fratele cel mare" - GALERIE FOTO

 


Fratele mai mare al lui Mini One vine să suplinească nevoia de spaţiu a fanilor legendarului model One.

Cât de mare e "fratele cel mare"

Deşi la 4,2 metri lungime şi 1,8 metri lăţime se poate asemăna cu modelul One doar privindu-l din faţă, modelul Clubman este foarte agil şi se strecoară uşor prin trafic. Cei 150 de cai putere şi spaţiul interior îi permit să devină potrivit şi pentru deplasările undei vrei să mai iei 3 prieteni, sau pur şi simplu să iei cu tine multe bagaje. Stopurile au trecut de pe verticală pe orizontală şi au fost mărite. 

Trapa din faţă este acţionată electric, în timp ce cea din spate este fixă, însă vara ambele devin ceva plăcut de avut într-o maşină. Mini Clubman a păstrat liniile modelului de succes One, însă ele au fost alungite, fără mari modificări, exceptând stopurile.

Spre deosebire de One, Clubman oferă suficient spaţiu şi comfort pentru 4 persoane şi un portbagaj încăpător pentru o deplasare lungă. 

Motor, cutie şi consum

Motorul de 2 litri şi 150 de cai-putere este sprinten şi are un consum decent. Constructorul anunţă un consum mediu de 4,3 litri combinat. Valoarea obţinută de noi se învârte în jurul valorii de 6-7 litri, însă depinde de stilul de condus al fiecăruia. Modelul Mini Clubman testat avea o cutie automată cu 8 trepte Steptronic, o opţiune de vreo 2.000 de euro.

Jucării hi-tech

Head-up display-ul este asemănător modelelor franţuzeşti, glisându-se dintr-un lăcaş din spatele volanului la pornire şi revenind acolo la oprirea motorului. Pe placa de plastic ne sunt afişate viteza, indicaţiile sistemului de navigaţie, semnele de circulaţie şi alte informaţii utile. El poate dispărea în orice moment, prin apăsarea unui buton. Butoanele vintage cromate nu au un sens de On şi Off, ci acţionează dacă le apeşi în sus sau în jos indiferent ce vrei să faci.

Sistemul infotainment cu opţiune Mini Connected este asemănător cu cel de pe modelele BMW în listele interioare, însă are un look mai jucăuş şi nu are sobrietatea autovehiculelor companiei-mamă, fiind viu colorat. Se controlează tot printr-un joystick rotund care se mişcă în toate direcţiile şi se apasă. Capacul lui are funcţie de touchpad şi poate fi utilizat pentru a seta diferite intensităţi mişcând degetul pe el, sau introduce adrese în naviaţie desenând pe el. Funcţia de comandă vocală se foloseşte foarte uşor, apăsând un buton de pe volan. După ce te familiarizezi un pic cu termenii, descoperi că e uşor de folosit. Spre exemplu, în timp ce conduceam, am reuşită să-mi introduc adresa dorită folosind exclusiv comanda vocală. Alături de joystick se află butoanele cu principalele funcţii ale sistemului infotainment, cu ajutorul cărora te vei descurca la volan, o dată ce le memorezi. Mini Clubmana are conectivitatea Bluetooth pentru telefon, mufă USB şi AUX.

Exerciţiu de design la interior

Lăsând la o parte detaliile tehnice, Mini Clubman este un artificiu de design. De la exterior la interior. Nimic nu are o formă anostă, e greu să găseşti un unghi drept în afara geamurilor, toate butoanele sunt alungite, colorate, lucioase, menită să-ţi atragă atenţia şi să transforme orice acţiune într-o experienţă. Mult crom, plastic lucios şi lumini ambientale care se colorează în funcţie de modul de condus selectat. Interiorul are personalitate şi fiecare buton sau manetă, indiferent cât de banală ar fi sarcina pe care o îndeplineşte, a primit puţin stil. Tapiţeria de piele se asortează perfect la un asemenea interior. Butonul de pornire al motorului este scos în evidenţă şi îţi dă impresia că faci mai mult apăsându-l decât doar să porneşti maşina.

Modelul Mini Clubman D testat avea scaune sport cu reglaj electric şi memorii, volan sport şi jante pe 17 inci. Deşi look-ul exterior este mai degrabă cuminte, motorul e capabil şi e păcat să nu o conduci puţin mai rapid. Lista de dotări mai includea pilot automat activ, difuzoare Harman/Kardon, senzori de lumini şi de ploaie, control dinamic al amortizoarelor şi multe sisteme de siguranţă.
 
Cum se conduce

Vizibilitatea la volan e bună, singurul lucru care necesită o oarecare acomodare este stâlpul central compus din marginile uşilor de la portbagaj. Asta deoarece Mini Clubman nu are o uşă obişnuită de hatchback, ci două care se deschid în lateral. Avantajul acestui sistem este că buza de încărcare este mult mai joasă, iar unghiul deschiderii este foarte mare. Pentru mersul cu spatele, te ajută şi camera de marşarier.

Suspensia absoarbe bine denivelările din asfalt, motorul e vioi, iar direcţia este foarte rapidă. În MINI Clubman ai 3 moduri de condus, care pot fi setate de pe inelul de la baza schimbătorului: Green, Mid şi Sport. Green înseamnă un condus mai economic, Mid este condusul tipic Mini, iar Sport - full go-kart fun. 
 
Festivalul luminilor se declanşează când porneşti, când schimbi modul de condus sau în funcţie de setările tale. Pe lângă luminile din uşi, partea superioară a tabloului de bord (unde găsim display-ul color, cele câteva butoane ale sistemului audio şi butonul care activează/dezactivează sistemele de siguranţă activă) este înconjurată de un cerc luminos care afişează diferite culori.