Motor nou: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir

Autor: Constantin Ciobanu 03 mai 2010 Test drive

Un junior hot hatch cu ai săi 135 CP. O
putere care o poţi degusta graţie sistemului DNA în trei
moduri – All Weather, Normal şi Dynamic
. Modul All Weather
anesteziază complet propulsorul. Răspunsul la acceleraţie este
filtrat, puterea este livrată extrem de lin. Pe undeva ai impresia
că turbina este scoasă din ecuaţie, ai la dispoziţie un propulsor
de 1.4 litri care dezvoltă cam 80 CP.

Direcţia este ceva cam mult asistată, este prea uşoară. În modul
normal lucrurile mai revin puţin la normal, răspunsul la
acceleraţie este îmbunătăţit. Pentru un rulaj normal în mediul
urban această setare este ideală, avantajează şi obţinerea unui
consum mediu extrem de bun. Aproximativ 6-6,5 litri în
medie
.

Direcţia la viteze mici încă se menţine uşoară, abia peste
100 km/h întărindu-se, dar evident nu mai vorbim de rulaj urban la
acestă viteză. În modul Dynamic totul se transformă radical. Vei
descoperi torque steer în cazul acceleraţiilor puternice în treapta
a doua şi a treia. Orice apăsare a acceleraţiei are un răspuns
instantaneu şi surprinzător de viril pentru 135 CP.

Pentru a înţelege diferenţa dintre modul Normal şi Dynamic –
rulaj la 100 km/h în treapta a cincea la 2.500
rpm…trecerea în modul Dynamic fără a modifica poziţia pedalei de
a
cceleraţie conduce la o
a
ccelerare până la 140 km/h şi
3.500 rpm
. În acelaşi timp selectarea modului Dynamic
aduce şi o întărire a direcţiei, chiar devine grea, păcat că nu
putem vorbi de feedback din partea acesteia, uşor artificială.

Consumul în mediul urban în cazul exploatării celor 135 CP
în modul Dynamic ajunge la 11,2 litri, mai mult nu
am putut obţine. Deşi în acest mod este extrem de mult îmbunătăţit
răspunsul motorului şi elasticitatea acestuia, la un moment dat se
dovedeşte obositor de folosit în oraş. Prea temperamental răpunsul.
După două zile de mod Dynamic în oraş descoperi că preferi setarea
intermediară.

Apoi am descoperit că uneori modul Dynamic nu poate fi selectat
şi asta datorită treptei de viteză în care te afli şi a turaţiei.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide