Proton Gen 2 - test în RO

O întrebare pe care am auzit-o constant în cele câteva zile cât am condus un Gen 2. Şi asta pentru că nu sunt prea multe modele Proton în România.

Proton Gen 2 - test în RO Proton Gen 2 - test în RO

Proton este cel mai mare constructor malaezian de automobile. De asemenea, este principalul acţionar al mărcii sportive Lotus. Automobilele fabricate de Proton sunt populare în toată Asia şi au început să pătrundă de ceva ani şi în Europa, în special pe pieţele unde se comercializează automobile cu volan pe dreapta. În Marea Britanie, modelul Gen 2 se află la vânzare încă din anul 2004.

În România, marca este puţin cunoscută. Au existat câteva modele folosite de companiile de taxi, dar nu destul de multe pentru a-i crea notorietate. Un lucru este cert: am întors multe capete în zilele când am circulat prin Bucureşti cu un Proton Gen 2 de culoare albă.

Designul exterior este chiar atrăgător, fiind conceput cu ajutorul celor de la Lotus. Proporţiile sunt bine gândite, partea frontală atrage atenţia, iar stopurile cu design futurist aduc aminte de modelele sport ale mărcii engleze Lotus. Per total, linia aminteşte de modelul Mazda 323.

Gen 2 este un automobil de clasă compactă. E disponibil cu o singură motorizare pe benzină, de 1,6 litri şi 110 CP. Motorul, creat tot în colaborare cu englezii de la Lotus, nu este unul rău, cei 110 CP fiind dezvoltaţi la 6.500 RPM, în timp ce cuplul maxim atinge 148 Nm la 4.000 RPM. Motorul sună interesant, iar puterea este decentă pentru această clasă.

Maşina de test era dotată cu o cutie de viteze automată cu patru trepte. E o cutie de generaţia mai veche, schimbările de treaptă făcându-se cu întârziere. În oraş, cutia se achită bine de sarcina care i-a fost atribuită, însă, în regim de drum lung, utilizarea ei devine un pic dificilă. În cazul unei depăşiri, ea intră greu în modul kick-down, latenţa cu care răspunde comenzilor impunând un pic de obişnuinţă din partea celui de la volan.

Ţinuta de drum e specifică modelelor de clasă compactă, la limită intervenind fenomenul de subvirare. Interiorul este chiar o surpriză. El reprezintă o alternativă la tot ce se găseşte pe piaţă la această oră. Modelul testat era cel mai bine dotat din oferta Proton. Ne-a impresionat interiorul finisat în culori deschise, calde.

 

 

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »