Test cu NOUL NISSAN NAVARA în România - Un pick-up cu abilităţi off-road şi interior de SUV

Noul Nissan Navara poate căra o tonă sau tracta 3,5 în timp ce rulează muzica preferată de pe stick, iar tu eşti ghidat de navigaţie. Sau poate urca dealuri abrupte, pe unde ajung doar tractoarele, în timp ce tu vorbeşti la telefonul legat prin Bluetooth la sistemul infotainmant al maşinii şi te afli într-un scaun încălzit.

 


Noul Nissan Navara poate căra o tonă sau tracta 3,5 în timp ce rulează muzica preferată de pe stick, iar tu eşti ghidat de navigaţie. Sau poate urca dealuri abrupte, pe unde ajung doar tractoarele, în timp ce tu vorbeşti la telefonul legat prin Bluetooth la sistemul infotainmant al maşinii şi te afli într-un scaun încălzit. Confortul SUV-ului modern disponibil şi în off-road sau pe şantier, totul cu un exterior dur, care pare pregătit de orice. Aşa poate fi caracterizat noul Navara.

Totodată, NP300 Navara a primit marele premiu al competitiei internaţionale Pick-up of the Year 2016, într-o competiţie în care membrii juriului au punctat ţinuta de drum, capabilităţile off-road, performanţa motorizării şi sarcina utilă.

EXTERIOR

Design-ul exterior este modern, dar parcă noul Navara a fost "îmblânzit" spre deosebire de vechea versiune şi nu mai pare atât de agresiv. Pick-up Nissan a primit şi jante de SUV, în două culori. Capota adâncită în zona centrală face noua Navara să pară mai zveltă decât generaţia anterioară, însă modelul şi-a păstrat masivitatea. Cel mai clar îţi dai seama de dimensiunile maşinii când eşti la volan şi te uiţi la aripile ridicate peste linia capotei. Mersul în marşarier nu e uşor, dar pentru Navara camera de marşarier face minuni.

Pentru  transportul unor încărcături mai mari, noua benă de pe versiunea Double Cab este cu 67 mm mai lungă faţă de vechiul model, având o lungime de 1.578 mm , cea mai mare dimensiune din segment. Pentru versiunea King Cab, bena are o lungime de 1.788 mm.  Bena găzduieşte alte inovaţii Nissan sub forma sistemului de fixare a încărcăturii. Graţie canalelor de sarcină grea situate pe spatele cabinei şi pe părţile laterale din interiorul benei, există o flexibilitate mai mare atunci când vine vorba de transportul în siguranţă a unor încărcături vulnerabile. Deoarece clemele culisează pe şinele canalului în formă de C, chiar şi mărfurile cu cele mai neobişnuite forme pot fi asigurate cu uşurinţă.   



Printre cele mai apreciate noutăţi propuse se numără şasiul robust şi suspensia spate multilink în 5 puncte pentru versiunea Double Cab, precum şi o benă impresionantă, mai lungă cu 67mm decât a modelului precedent.

Pe teren accidentat, noul Navara ne-a demonstrat de e capabil. Cu un unghi de atac de 30 de grade şi un unghi de degajare de aproape 25, nu a atins nimic pe dedesubt indiferent de adâncimea şleaurilor sau a pantelor urcate.

Modelul King Cab prezintă o versiune  actualizată a concepţiei arcului lamelar montat pe modelul de generaţie anterioară. Pe lângă faptul că noul arc suspendat cântăreşte cu 7 kg mai puţin decât în versiunea anterioară, acesta permite şi o îmbunătăţire cu 3.1 % a unghiului de atac al roţii din spate la versiunea King Cab, reducând în acelaşi timp şi zgomotul de rulare. 

INTERIOR

Spaţiul interior este foarte mare, pe măsura maşinii. Partea bună la noul Navara  este că, deşi conduci un pick-up de 5,1 metri lungime şi 2,1 metri lăţime, nu te simţi aşa. Doar zgomotul pronunţat al motorului îţi aduce aminte că eşti într-o maşină care poate căra o tonă şi poate tracta 3,5 tone.

Nissan a pus în interiorul noului Navara o planşă de bord de SUV, iar interiorul este mult mai plăcut şi mai bine finisat decât în cazul versiunii anterioare. Progresul la interior este evident, deşi îşi păstrează o parte din caracterul off-road prin dimenisiunile mari ale consolei şi butoanele mari şi aerisite.

Pasagerii din spate ale versiunii cu 4 uşi au cel mai mult de câştigat, deoarece bancheta din spate a devenit mai înclinată şi permite o călătorie mult mai comfortabilă decât în vechiul Navara. Totodată, au fost adăugate două guri de aerisire pentru aceştia, un detaliu mai rar întâlnit în această clasă.

În varianta de top puteţi avea tapiţerie de piele, reglaj electric la scaunul şoferului, ecran tacticl color de 7 inci, cu navigaţie încorporată, radio CD/DVD, conectivitate Bluetooth, USB, Aux şi card SD, sistem de asistenţă la parcare cu vedere 360°, jante pe 18 inci in două culori,  guri de aerisire pentru pasagerii din spate, încălzire în scaune, trapă electrică, nenumărate airbag-uri şi multe sisteme de siguranţă. Cele de mai sus par mai degrabă dotările unui SUV decât ale unui pick-up cu abilităţi off-road.

În ceea ce priveşte spaţiile de depozitare, sunt multe şi de mari dimensiuni prin cabină şi consolă, inculzând aici şi o tavă adâncită deasupra bordului. Caracterul utilitar a rămas în prim-plan: spaţiu mare la interior, benă mare, 3 prize de 12 volţi la interior, gardă ridicată la sol.

Noul NP300 Navara este gata să fie pus la muncă, iar sarcina sa utilă depăşeste acum o tonă, iar capacitatea de remorcare a crescut la 3.500 kg.



MOTOR

Navara vine echipat un motor e 2,3 litri turbo-diesel, în două variante de putere: 160 şi 190 de cai-putere. Consumul mixt este în jurul valorii de 7 litri/100 km, însă rezervorul de 80 de litri asigură o autonomie de hatch-back. Deşi cine vrea un Navara nu se uită la acceleraţie şi viteza maximă, noul model Nissan suprinde la acest capitol: 12 secunde sau 10,8, în funcţie de motorizare, alături de o viteză maximă de 172 km/oră. Motorul este puţin mai zgomotos decât un diesel de putere similară, însă este normal, sunt motoare de cuplu şi trebuie să dezvolte suficientă putere pentru a putea urni încărcăturile mari.

Transmisia standard este manuală, cu 6 trepte, în timp de modelul de vârf oferă disponibilă şi o cutie automată cu 7 rapoarte. Noul NP300 Navara este disponibil încă de la lansare cu opţiunea de tracţiune faţă (4x2) sau tracţiune integrală (4x4).

SIGURANŢĂ

La capitolul siguranţă, noul Navara stă foarte bine. În standard avem airbag-uri frontale, laterale şi cortină, dar şi airbag pentru genunchii şoferului, sistem de anticipare a frânării de urgenţă, asistenţă la urcare şi la coborâre. Cotiera este imensă şi două persoane o pot folosi fără să-şi atingă coatele.