TEST cu noul Nissan X-Trail: puncte tari şi puncte slabe

Cea mai nouă generaţie a SUV-ului Nissan X-Trail s-a mai domolit un pic faţă de predecesorii săi. O fi bine, o fi rău? Îţi spun în rândurile de mai jos.

TEST cu noul Nissan X-Trail: puncte tari şi puncte slabe TEST cu noul Nissan X-Trail: puncte tari şi puncte slabe

A treia generaţie Nissan X-Trail s-a desprins destul de mult de imaginea de maşină dură a generaţiilor precedente şi a preluat-o pe cea de crossover cuminţel de la noul Nissan Qashqai. Una peste alta, s-a transformat dintr-un „tractoraş” într-un model mai potrivit pentru peisajele urbane şi pentru familiile care ies la iarbă verde o dată pe an - şi atunci în spaţii amenajate.

Dacă te interesează un test cuprinzător cu noul X-Trail, îl găseşti aici. Aşa cum probabil ţi-ai dat seama, nu prea are rost să scriem de două ori acelaşi lucru, aşa că în acest material o să îţi spun, pe scurt, care sunt plusurile şi minusurile acestei maşini. Aşa cum i-aş spune unui prieten.

Puncte tari

E foarte confortabil. Serios. Chiar e foarte confortabil. Cel mai bun test a fost Turul României în 24 de ore, în care am stat în maşină 22 de ore - unele la volan, altele pe scaunul din dreapta sau pe bancheta din spate.

E foarte încăpător. Eu am aproape doi metri înălţime şi nu am avut nici o problemă cu spaţiul - nici în faţă şi nici în spate. Totodată, poţi să optezi pentru o variantă cu şapte locuri în format 2-3-2.

Comenzile sunt ordonate ergonomic şi are nu una, nu două, ci trei prize de 12 V - una în faţă, una în cotiera dintre scaunele din faţă şi una în portbagaj.

Materialele folosite la interior sunt departe de cele ale generaţiilor anterioare, iar ăsta e un lucru bun. Bordul e moale, iar celelalte plastice arată cât se poate de bine pentru o maşină care costă de la 27.000 de euro în sus.

 

Puncte slabe

Nu mai este „maşina bună la toate”. Sigur, e mai confortabilă şi mai prietenoasă cu copiii, dar s-a făcut un pic mai moale şi a devenit un SUV din acela cu care ţi-e frică să intri în pădure fiindcă s-ar putea să-l zgârii şi o să-ţi pară rău.

Garda la sol e mai mică decât la generaţiile precedente. Degeaba ai un sistem inteligent de tracţiune integrală dacă rămâi fără spoilerul faţă la o urcare abruptă.

La turaţii ridicate, sunetul motorului intră destul de mult în habitaclu. În rest, însă, izolarea fonică este bună.

Există un singur motor în gamă deocamdată - dieselul de 1,6 litri cu 130 CP şi 320 Nm. E bun şi consumă puţin, dar poate există clienţi care ar vrea ceva mai multă putere.

Concluziile şi datele tehnice, în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »