Test de iarnă: Ford Ranger 2.2 TDCI 150 CP AUT6 - pădurarul cu aere de Chuck Norris

Cine vrea un pick-up fresh, mare şi arătos ar trebui să se orienteze către noul Ford Ranger. Care aduce un puternic aer de americanism pe teritoriul european, precum şi o tuşă foarte pronunţată de Sport Utility Vehicle pe o structură robustă de pick-up utilitar. În test, varianta 2.2 TDCI, având cutie automată.

Test de iarnă: Ford Ranger 2.2 TDCI 150 CP AUT6 - pădurarul cu aere de Chuck Norris Test de iarnă: Ford Ranger 2.2 TDCI 150 CP AUT6 - pădurarul cu aere de Chuck Norris

Ştiaţi că Ford F150 a fost cel mai vândut model din SUA anul trecut? Exact, poate că europenii preferă o compactă germană, însă americanii rămân fideli unor principii mai pragmatice, dar care au devenit o adevărată modă.

O modă pe care Ford încearcă să o reimpună într-o Europă mai sobră printr-un fel de pui de F150: noul Ford Ranger. O generaţie nouă care ”riscă” să devină un adevărat sex-symbol printre pick-up-uri.

După ce Mitsubishi L200 a încercat să rupă monotonia în care se zbătea segmentul pick-up şi să atragă o clientelă care apreciază mai mult designul decât caracterul strict utilitar al unei maşini, iată acum noul Ranger aducând o imagine de adevărat action-hero.

În primul rând, Ford Ranger este mare. Foarte mare, părând chiar mai voluminos decât cei 5,4 metri lungime, 1,85 metri lăţime şi peste 1,8 metri înălţime. De vină este, în primul rând, partea frontală masivă, cu o grilă impunătoare, secondată de bosajele proeminente ale roţilor.

Apoi de mare efect este roll-bar-ul cromat din spatele cabinei, în timp ce stopurile de foarte mari dimensiuni şi cu un design simplist completează imaginea de indestructibil. La care aş mai adăuga caroseria vopsită în negru, care sporeşte efectul de mastodont pe şosea.

Aşadar, uitându-mă prin curtea concurenţei directe pe plan european (majoritar de origine japoneză), devine destul de clar că noul Ford Ranger e pentru cei cu un stil de viaţă dinamic, pentru care un pick-up arătos e echivalent cu a avea un SUV de fiţe, excepţie făcând partea mecanică ”old-school” a lui Ranger, care promite un comportament şi o rezistenţă mult mai bune pe coclauri.

Cum este interiorul lui Ford Ranger, vedem pe pagina următoare

Citeşte mai departe în pagina următoare »