Test de prim contact: noul Isuzu D-Max

Am testat noul D-Max, cu ocazia lansării în România a noului model pick-up de la Isuzu, prin care constructorul îşi propune să redefinească robusteţea şi fiabilitatea impusă de predecesorii acestui model.

Test de prim contact: noul Isuzu D-Max Test de prim contact: noul Isuzu D-Max

Generaţia D-Max îşi are rădăcinile în 1963, când Isuzu lansează modelul Wasp, care avea ca scop îmbinarea caracterului funcţional oferit de un camion cu designul unui vehicul destinat pasagerilor. Primul pick-up denumit D-Max este lansat în anul 2002, iar după 10 ani, noul Isuzu D-Max peste pregătit să-şi facă intrarea pe piaţă. Piaţă transformată puternic între timp! Să vedem, ARE CU CE?

Iar D-Max nu vine cu mâna goală, cei de la Isuzu reuşind să-i ofere o serie de aşi în mânecă pentru a-l face cât mai competitiv. Dovadă a faptului că în noua versiune D-Max cei de la Isuzu au investit mult timp şi efort o reprezintă titulaturile de cel mai bun consum din clasă, cea mai lungă benă, cel mai bun coeficient aerodinamic din segment şi probabil cea mai de seamă evoluţie reuşită de D-Max, cele 4 stele primite la testele Euro NCAP, o îmbunătăţire considerabilă faţă de ce putea vechiul D-Max, care obţinea o singură stea în cadrul aceloraşi teste. Pe acest segment, D-Max însă mai are de lucrat pentru a atinge cele 5 stele necesare...

Trecând la lucruri concrete, am avut la dispoziţie pentru test un model cu cabină extinsă, de 4 locuri, cu tracţiune 4X4 şi trasmisie manuală în 6 trepte cuplată la noul motor diesel de 2,5 l cu sistem de supraalimentare în două trepte - de altfel singura variantă de motorizare oferită pentru modele D-Max destinate pieţei europene. Cu acesta am parcurs drumul dintre Braşov şi Ploieşti, astfel că am putut vedea la lucrul noul D-Max atât la drum întins cât şi pe porţiuni de drum cu urcări, coborâri şi serpentine.

În ciuda gabaritului mărit faţă de generaţia precedentă - dimensiunile noului D-Max fiind acum de 5.295 mm / 1.860 mm / 1.790 mm - maşina s-a dovedit uşor de condus şi manevrat chiar şi pe curbele în ac de păr de la intrarea în Predeal, datorită razei de bracaj reduse, deşi la negocierea virajelor cu o viteză mai mare, camioneta îşi dezvăluie caracterul subvirator.

Dacă accelerarea de la 0 la 100 km/h este irelevantă pentru segmentul din care face maşina, la nevoie, D-Max poate atinge o viteză maximă de 180 km/h, însă este greu de crezut că cineva va avea nevoie vreodată să împingă maşina până la asemenea limite. Consumul extraurban este situat în dreptul cotei de 6,5 l / 100 km în vreme ce consumul mixt anunţat este de 7,4 l / 100 km, noi reuşind să obţinem un consum instant de 6,5 l / 100 km pe DN1 între Câmpina şi Ploieşti, la o viteză constantă de 130 km/h şi un consum de sub 8 l/100km în medie. Nu am luat în calcul însă şi porţiunile de offroad la calculul acestui consum.

Nici urcuşurile şi coborâşurile de pe porţiunea Predeal-Câmpina nu ne-au pus probleme, cei 163 CP dezvoltaţi de motorul pe motorină fiind numai buni pentru a încuraja un stil de condus liniştit ce nu presupune accelerări şi decelerări bruşte, la acest lucru contribuind şi cuplul maxim de 400 Nm disponibil în plaja 1.400-2.400 rpm. Suspensia se dovedeşte a fi destul de moale încât să ofere un grad bun de confort pasagerilor din faţă, deşi cei aflaţi pe bancheta din spate vor fi sări uşor la trecerea în viteză peste o denivelare. Ar fi interesant şi un test cu bena încărcată, pentru a vedea dacă acest comportament plăcut se menţine.

În fine, cutia manuală este bine etajată, chiar dacă levierul schimbătorului de viteze are o cursă cam largă. Am testat doar puţin timp cutia automată, dar o recomand cu siguranţă pentru această maşină, i se potriveşte de minune!

Pe scurt, e confortabil şi relaxant, aşa cum te şi aştepţi să fie o maşină de asemenea dimensiuni!

Citeşte mai departe în pagina următoare »