Test drive Citroen C4 Cactus - O săptămână cu cel mai prietenos „cactus” [FOTO]

Nimeni nu poate spune cu adevărat ce este. Are părţi care aduc cu un hatchback...

Test drive Citroen C4 Cactus - O săptămână cu cel mai prietenos „cactus” [FOTO] Test drive Citroen C4 Cactus - O săptămână cu cel mai prietenos „cactus” [FOTO]

Nimeni nu poate spune cu adevărat ce este. Are părţi care aduc cu un hatchback de buget, navă spaţială sau pseudo-crossover. În cazul ăsta fracezii au reuşit să creeze o maşină cu adevărat diferită. Citroën C4 Cactus avea o misiune destul de grea, el trebuia să-şi facă loc în segmentul din care mai fac parte adversari ca Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur, Kia Soul, Nissan Juke şi Skoda Yeti. În structura lui se află platforma pe care au fost construite C3 şi Peugeot 208, dar este mai mare şi mai spaţios decât oricare dintre exemplele supermini puse în discuţie.

Ca şi semne distinctive, pernele de aer Airbump sunt principalul element de design care atrage privirile către C4 Cactus. Acestea au şi rol funcţional, sunt prezente pe uşi şi la nivelul spoilerelor faţă şi spate, sunt realizate din TPU (Poliuretan Termoplastic) şi protejează caroseria de micile “agresiuni” zilnice.

Există unele caracteristici de design interesante, demne de remarcat, în afara de proeminentele Airbumps de pe caroserie. De exemplu, este de reţinut că forma torpedoului este mult mai practică decât cea cu care ne-am obişnuit.

S-ar putea să vă întrebaţi de ce nu vedem soluţii de stocare ca acesta la mai multe maşini - este pentru că airbag-ul din dreptul pasagerului îi stă în mod normal în cale. Doar că la Cactus avem airbag-ul montat în partea de sus a parbrizului, în zona unde se uneşte cu acoperişul. 

Dezvoltat şi furnizat de firma TRW, airbag-ul din acoperiş este prevăzut pentru a proteja persoanele care stau pe scaunele din faţă. Montat chiar în partea de sus a parbrizului, punga umple complet spaţiul dintre geam şi ocupant pe măsură ce se umflă, acţionând cu o mai mare siguranţă decât un airbag normal. 

Citroen C4 Cactus se simte ca un produs bine construit, fiabil, realizat cu simţ de răspundere, cu materiale de calitate, foarte plăcute la atingere, similară pluşului în majoritatea zonelor predominante.

Stilul rafinat al lui C4 Cactus este susţinut de atenţia deosebită acordată fiecarui detaliu, atât prin deschiderea uşii cu o curea de piele artificială, cât şi de ornamente de culoare crom, moderne si dinamice.

Schimbătorul de viteze ar trebui sa fie un punct forte la acest gen de masini. Dar nu este. Aparent pare a fi construit suficient de solid căt să facă faţă, cu puţine zgomote chiar şi atunci când conduci pe drumuri cu suprafeţe accidentate. Totuşi, este de reţinut faptul că nu este genul de schimbător care poate fi manevrat cu un deget. Schimbările de trepte se fac cu o oarecare greutate, în unele cazuri manevrabilitatea nefiind deloc fluidă. 

GALERIE FOTO

Sistemul de infotainment şi alte dotări

Sistemul de infotainment cu touchscreen are unele dezavantaje. Apăsarea trebuie să fie destul de fermă pentru a lua comenzile, iar în unele cazuri se mişcă destul de greu. Sistemul de climatizare automată, sistemul audio şi navigaţia pot fi controlate prin intermediul ecranului, iar prin bluetooth sistemul poate fi conectat cu uşurinţă la smartphone. În materie de dotări mai enumerăm senzorii de parcare faţă/spate, camera video pentru marşarier, sistem audio cu 6 difuzoare, proiectoare ceaţă cu funcţie “cornering light”, jante aliaj 16’’ şi plafon transparent panoramic. 

Suspensia şi direcţia

Suspensia lui C4 Cactus absoarbe acceptabil gropile din asfalt, şi Slavă Domnului, Bucureştiul nu duce lipsă de gropi, aşa că am avut o ocazia să o văd de mult ori la treabă. Aceasta devine deranjantă doar la obstacolele mai mari. Direcţia uşoară face ca maşina să fie uşor de condus prin oraş, însă la drum lung ar avea nevoie de mai multă fermitate.

Motorul 

Am condus un Citroen C4 Cactus 1.2 VTi de 82 CP cuplat la o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, şi după o săptămână alături de maşina asta pot spune că s-a dovedit a fi o maşină echilibrată, dornică de treabă şi destul de silenţiosă. În ceea ce priveşte consumul am obţinut valori de 8.5 l/100km în aglomeraţia din Bucureşti şi 5.5 l/100km la drum lung, în condiţiile în care consumul mediu teoretic anunţat în fişa tehnică era de 4,6 l/100 km. În privinţa asta ne dăm seama că francezii s-au dat mari cam degeaba.

Preţuri

Preţurile încep de la 13.316 de euro cu TVA pentru versiunile pe benzină, şi 16.529 de euro pentru cele pe motorină.