Test-drive cu Jaguar XF 3.0D

Jaguar avea nevoie de un doctor şi a apelat la unul indian cu foarte mulţi bani pentru a-i cumpăra cele mai scumpe doctorii şi îmbunătăţiri. XF a primit astfel o inimă diesel nouă şi mai puternică.

Test-drive cu Jaguar XF 3.0D Test-drive cu Jaguar XF 3.0D

Diesel-ul este la putere în clasa din care face parte XF, înspecial în configuraţia cu şase cilindri şi putere în jurde 240 CP. Toţi competitorii de aici oferă puterisimilare, dar şi preţuri similare. Voi vorbi acum strict desprelimuzinele de clasă mare cu transmisie spate, pentru că, oricât deeficientă ar fi o tracţiune integrală sau una faţă, comportamentulunei propulsii este cu totul diferit. De aceea, foarte corect estesă comparăm direct tracţiunile spate. Astfel, XF 3.0D luptădirect cu Mercedes-Benz E350 CDI şi BMW 530d. Ca preţuri,luând în calcul versiunile de bază, XF este mai ieftindecât E, dar mai scump decât un 5. Preţuleste foarte important pentru o marcă precum Jaguar, care, cel puţinîn România, se luptă cu prejudecăţile românilor legate de marcabritanică de lux.

Imaginea foarte bună a limuzinelor germane contează mult pepiaţa noastră, unde BMW, Mercedes şi Audi vând unităţi cu sutele,iar Jaguar cu zecile. Există însă multe lucruri bune de spus despreXF şi, cu siguranţă, există clienţi care pot intra într-un showroomJaguar cu bani în buzunar şi să iasă fără ei şi cu un contractsemnat pentru XF. Vechiul motor diesel de 3.0 litri al luiXF era mai slab şi în consecinţă maşina nu avea prestaţiifoarte bune. Desigur, vechiul motor de 2,7 litri este istorie, doarLand Rover l-a păstrat pentru Discovery deşi nu ştiu cine mai dăbanii pe el după ce a condus noua versiune.

XF mai are posibilitatea de a fi echipat cu un motor maiputernic, tot de 3.0 litri dar cu bi-turbo. Preţulacestuia este evident mai mare şi comportamentul este clar maisportiv. Totuşi, pentru un utilizator normal această versiune maiputernică de 275 CP nu îşi are rostul deoarece şiversiunea nouă de 240 CP este suficient de potentă. Datorităcuplului de 500 Nm , XF Diesel accelereazăde la 0 la 100 km/h în 7,1 secunde. Viteza maximă este de240 km/h.

Dacă plăteşti 3.000 de euro în plus primeşti încă 35CP şi 6,4 secunde până la 100 km/hl şi o viteză maximă maimare de 250 km/h. În locul motorului de 2,7 litri poate fiachiziţionată o versiune mai slabă de 210 CP tot a propulsorului de3.0 litri, oferit şi cu puterile mai mari. Diesel-ul de 240CP este silenţios, rafinat şi mişcă foarte uşor un XFfoarte greu - masă proprie de 1.895 kg.

Citeşte mai departe în pagina următoare »