Test drive cu Mitsubishi Eclipse Cross - Un SUV cu dublă personalitate - GALERIE FOTO

Test drive cu Mitsubishi Eclipse Cross Intense + 1.5 TC CVT 4WD

Test drive cu Mitsubishi Eclipse Cross - Un SUV cu dublă personalitate - GALERIE FOTO Test drive cu Mitsubishi Eclipse Cross - Un SUV cu dublă personalitate - GALERIE FOTO

Într-un peisaj rutier acaparat de SUV-uri, Mitsubishi Eclipse Cross vine cu ceva în plus. Ideea japonezilor nu este deloc rea: un SUV cu aspect modern şi dimensiuni de oraş, cutie automată şi suficiente tehnologii de asistenţă astfel încât viaţa şoferului să fie uşoară în traficul aglomerat. În acelaşi timp, gardă la sol ridicată şi tracţiune integrală inteligentă.

Rezultatul este un model destul de excentric în România, deoarece nu sunt multe prezente pe străzile noastre. O trăsătură neobişnuită este prezenţa unei singure motorizări, de 1,5 litri, cu turbină. Chiar dacă este pe benzină, produce 163 de cai-putere şi oferă un cuplu bun, de 250 Nm. Suficient de puternică pentru a oferi lui Eclipse Cross performanţe dinamice medii, cu 9,8 secunde până la 100 km/oră şi o viteză maximă de 200 km/oră.

Forma este tipic japoneză, cu multe linii ascuţite. Formele fluide europene nu au loc pe noul Eclipse Cross. Designul exterior este modern, însă această abordare nu se regăseştea neapărat şi la interior. Nu vorbim de lipsuri, ci de dispunere. Exteriorul este sinergie de metal, plastic şi elemente de aluminiu, cu proiectoare imense plasate în faţă şi stopuri înalte care se prelungesc sub forma unei dungi subţiri de-a lungul lunetei. Împărţită în 2 bucăţi, cu zona superioară prevăzută cu ştergător, luneta necesită obişnuinţă. Nu cred că apreciază cineva dunga neagă poziţionată fix în centrul lunetei, însă este o chestiune subiectivă. Pe plafon găsim o trapă panoramică cu două zone, sau mai degrabă o trapă pentru cei din faţă şi una pentru cei din spate.

Forma este tipic japoneză, cu multe linii ascuţite. Formele fluide europene nu au loc pe Eclipse Cross.

Dacă exteriorul este orientat spre oraş, interiorul este invers. Tehnologia modernă este prezentă, însă poziţionarea este atipică, în scări, mergând în jos spre interior. Ecranul tactil de 7 inchi este poziţionat sus, aşa cum trebuie. Sistemul de operare este simplu şi intuitiv. Oferă o bună conectivitate pentru telefonul mobil, prin Android Auto şi Apple Carplay. Sistemul de infotainment poate fi utilizat şi printr-un dispozitiv mai rar întâlnit: un touchpad pătrat cu funcţie de confirmare a alegerii la apăsare, înrămat în dreapta manetei schimbătorului. Utilizarea e simplă, însă din cauza marginii tinde să acumuleze praf. La baza lui, scurtături către funcţiile de bază şi buton Back.

Tehnologia modernă este prezentă, însă poziţionarea este atipică, în scări, mergând în jos spre interior. 

Se remarcă îmbinarea laturii moderne cu cea practică: avem funcţie Autohold pentru transmisia automată, padele de aluminiu la volan, control vocal, frână de mână prin buton, display color între cadrane, asistent de menţinere a benzii, asistent la coliziune, avertizare de trafic pentru marşarier, head-up display color, locuri încălzite în spate, sistem de sunet Rockford Fosgate cu 6 difuzoare şi subwoofer în portbagaj şi cameră pentru mersul înapoi.

În completare vine latura practică: butoane de încălzire pentru scaune - mari, proeminente şi solide, indicator luminor pentru centurile pasagerilor prezenţi pus în mijlocul bordului, tracţiunea integrală inteligentă, oglinzi laterale imense, butoane mari şi nearătoase tipice SUV-urilor mai vechi pentru funcţia ECO şi volanul încălzit, capacul prizei de 12 volţi din plastic simplu, şi două mufe USB poziţionate foarte practic. Totodată, ca să ne dovedească că deşi arată ca un SUV de oraş poate face faţă cu succes şi pe drumurile accidentate, Mitsubishi a prevăzut Eclipse Cross şi cu sistem inteligent 4x4 SAWC (Super All Wheel Control), sistem de control al stabilităţii şi tracţiunii şi Hill Start Assist.

Mitsubishi a prevăzut Eclipse Cross şi cu sistem inteligent 4x4 SAWC (Super All Wheel Control), sistem de control al stabilităţii şi tracţiunii şi Hill Start Assist.

În oraş, modelul Eclipse Cross se remarcă printr-o manevrabilitate sporită şi o suspensie ajustată către un parcurs confortabil. Aceasta este starea lui naturală. Chiar dacă oferă posibilităţi 4x4, mediul lui potrivit este oraşul. Propulsorul de 163 de cai-putere este suficient de puternic. Cine vrea să reducă consumul de benzină poate folosi modul Eco. Diferenţa simţită la buzunar nu este foarte mare, însă există, dar performanţele dinamice vor fi destul de afectate. Poziţia înaltă la volan asigură o vizibilitate bună, asistenţii sunt la post şi te avertizează asupra unghiului mort şi posibile pericole. Chiar dacă spatele este ridicat, iar luneta necesită obişnuinţă, camera de marşarier e la datorie şi ajută foarte mult. Stabilitatea este bună, însă faptul că Eclipse Cross este setată pentru un parcurs comfortabil se simte în viraje.

Ecran tactil de 7 inchi si sistem de operare intuitiv.

Verdict

Cu un design care atrage priviri şi un interior care poate fi extrem de dotat, Eclipse Cross este un SUV autentic, care acoperă atât nevoile de comfort ale drumurilor zilnice din oraş, precum şi eventuala incursiune în natură la sfârşit de săptămână.

 

Date tehnice Mitsubishi Eclipse Cross Intense + 1.5 TC CVT 4WD

 
Motor 4 cilindri turbo
 
Cilindree 1499 cmc
 
Putere maximă 163 CP
 
Cuplu maxim 250 Nm
 
Viteză maximă (km/h) 200
 
Acceleraţie 0-100 km/h (s) 9.8
 
Transmisie CVT
 
Tracţiune integrală 
 
 
Dimensiuni
 
Lungime 4405 mm
 
Lăţime 1805 mm
 
Înălţime 1685 mm
 
Greutate 1425 kg
 
Capacitate rezervor 63 litri
 
Capacitate portbagaj 485 litri
 
 
Preţ
 
Preţ de bază 33.903 euro (TVA inclusă)