Test drive Ford EcoSport produs la Craiova. Partea a doua: Spaţiul interior

De apreciat la EcoSport este faptul că americanii au ales utilizarea ...

Test drive Ford EcoSport produs la Craiova. Partea a doua: Spaţiul interior Test drive Ford EcoSport produs la Craiova. Partea a doua: Spaţiul interior

Spaţiul interior este important indiferent din segmentul din care face parte automobilul. Dacă în cazul celor din segmentele superioare, precum clasa medie, mare, de lux şi SUV-urile aferente acestora este uşor inginerilor să ofere mai mult spaţiu, în clasa mică şi compactă modul în care este configurat interiorul influenţează mult locul pe care îl au pasagerii, iar fiecare milimetru contează.

Test Auto ZF: Ford EcoSport 1,0 EcoBoost ST Line 140 CP – Partea I: Consumul

EcoSport are o lungime de puţin sub 4,1 metri lungime, o lăţime de 1,76 metri şi o înălţime de 1,65 metri, iar ampatamentul măsoară 2,52 metri. Spre comparaţie cu Fiesta, EcoSport este cu 50 mm mai lung, cu 30 mm mai lat şi 20 cm mai înalt, iar ampatamentul este o idee mai lung. De asemenea, portbagajul la EcoSport măsoară aproape 360 de litri, în timp ce la Fiesta are 303 litri. Diferenţele sunt minore, însă la EcoSport contează mult faptul că spaţiul interior este mai mare prin prisma înălţimii automobilului. Chiar şi în versiunea cu trapă, şi o persoană de 1,90 m înălţime nu va avea probleme. Spre deosebire de alţi concurenţi din segmentul SUV-urilor mici este faptul că cei de la Ford au mizat mult pe creşterea puternică a calităţii materialelor – de la plafonul textil, moale la atingere (detaliu important deoarece în cazul unui plafon rigid de carton, există riscul ca acesta să mucegăiască în timp dacă nu este întreţinut corespunzător), în timp ce atât pe portiere cât şi pe planşa de bord, Ford a venit cu plastic plăcut la atingere, în timp ce volanul ST Line aminteşte de segmentul premium.

De apreciat la EcoSport este faptul că americanii au ales utilizarea unor scaune „pline”, similare cu ce întâlnim inclusiv pe Mondeo. Acestea sunt groase şi mari, iar acest lucru ajută la creşterea confortului la drum lung. Desigur, scaunele sunt „decupate” în zona genunchilor pasagerilor spate, tocmai pentru a optimiza spaţiul destinat acestora. Mai mult, americanii au luat în calcul toate detaliile, iar în cazul amplasării unui scaun de copil rear-facing pe locul dreapta spate, pasagerul din faţă, chiar dacă are 1,8 metri înălţime tot va avea suficient spaţiu la genunchi. Scaunele pentru copii rear-facing cu picior de sprijin sunt cunoscute pentru spaţiul mai mare de care au nevoie, fiind totodată considerate a fi cele mai sigure.

În cazul portbagajului, un rol important îl joacă poliţa ce îl poate împărţi în două zone – una mică dedesubt, unde pot fi amplasate lucruri precum stingătorul, trusa de prim ajutor, umbrela sau alte lucruri mai mici, iar deasupra bagajele. De asemenea, în portbagaj sunt amplasate în stânga şi dreapta două cârlige în care pot fi agăţate plasele de cumpărături, detaliu foarte util.

Bancheta spate se poate rabata 1/3, 2/3 sau complet, iar pentru formarea unei suprafeţe cât mai plane şezutul banchetei se ridică înainte de a rabata spătarul acesteia. Astfel, EcoSport poate deveni la nevoie o mică utilitară cu peste 1.200 de litri capacitate de încărcare.

Citeşte testul complet în Ziarul Financiar