Test drive Mercedes-Benz Clasa A pe Transalpina - GALERIE FOTO

Mercedes-Benz a lansat la începutul anului acesta noua ...

Mercedes-Benz a lansat la începutul anului noua Clasa A, aşa că nu era decât o chestiune de timp până când vom ajunge să-l testăm şi în România. Săptămâna trecută s-a întâmplat acest lucru. Ni s-au pus la dispoziţie mai multe maşini, iar pe parcursul a două zile ne-am plimbat cu ele în cadrul unui test drive pe Transalpina, până la Sibiu, urmând ca apoi să ne întoarcem în Bucureşti prin Făgăraş şi Braşov.  

Modelul compact ajuns la a patra generaţie vine cu motorizări noi, un design exterior revizuit, un interior confortabil şi tehnologii moderne. Dar să le luăm pe rând.

Prima generaţie a fost introdusă în 1997, a doua a venit spre sfârşitul anului 2004, iar a treia generaţie a fost lansată la sfârşitul lui 2012. Cea mai nouă generaţie Clasa A a fost expusă la Salonul Auto de la Geneva 2018. Noul model este mai mare decât versiunea precedentă. Acesta măsoară 4.419 mm lungime, 1.796 de mm lăţime, 1.440 de mm înălţime, iar ampatamentul a crescut şi el de la 2.699 de mm la 2.729 de mm. Capacitatea de încarcare a portbagajului a crescut cu 29 de litri, ajungând la 370 de litri, şi a câştigat 20 de centimetri zona de încărcare comparativ cu versiunea precedentă. Nemţii de la Mercedes se laudă cu un coeficient aerodinamic de 0,25, ceea ce îl face lider în segmentul său. 

GALERIE FOTO

Dacă vorbim despre spaţiul de la interior unul dintre punctele slabe ar fi că în cazul în care scaunele din faţă sunt impinse la maximum, acestea nu lasă prea mult loc pasagerilor din spate.

Punctele forte ale noii Clase A sunt confortul şi calitatea materialelor folosite la interior. Ambele maşini pe care le-am condus făceau parte din configuraţii superioare, aşa că am avut parte de tot confortul pe care îl poate oferi aceasta maşină la ora actuală: tapiţerie de piele şi numeroase funcţionalităţi care până recent erau rezervate segmentului de lux. Vorbim de funcţii pentru scaunele din faţă precum controlul temperaturii şi funcţii de masaj. Noul Clasa A introduce sistemul MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

În dotarea standard, interiorul noii generaţii din Clasa A este dotat cu două ecrane tactile de 7 inchi şi un volan multifuncţional, însă displayurile sunt şi de 10 inchi pentru cine plăteşte suplimentar. Pe cele două ecrane pot fi configurate diverse moduri de afişaj pentru ceasurile de bord sau combinaţia preferată de informaţii pe care şoferul le doreşte. Printre funcţii se află şi controlul iluminatul ambiental, care oferă o varietate de până la 64 de culori. 

Tot la capitolul finisaje amintesc şi de un alt element care impresionează la interiorul noului Clasa A - gurile de ventilaţie. Acestea sunt „împrumutate” de la Clasa C şi au un finisaj de înaltă calitate. 

Ca extraopţiune, este disponibil un control inteligent al vocii. Acesta poate fi activat de expresia „Hey Mercedes". Vocea feminina care te întâmpină după ce pronunţi formula „Hey Mercedes" îţi poate oferi informaţii despre vremea de afară, locul în care se află maşina, poate controla sistemul de navigaţie sau poate schimba postul de radio.

De asemenea, prin intermediul aplicaţiei Mercedes me instalate pe telefon poţi afla diverse informatii despre masină: numărul de km parcurşi la ultima cursă, autonomia maşinii, dacă sunt sau nu închise geamurile, sau chiar puteai bloca uşile prin simpla apăsare a unui buton. 

În cadrul testului au fost disponibile două motorizări: un diesel 1.5 litri 116 CP (A 180 d) cu transmisie automată cu dublu ambreiaj 7G-DCT, şi unul pe benzină de 1.33 litri şi 163 CP (A 200) de asemenea cu transmisie automată cu dublu ambreiaj 7G-DCT. O trăsătură comună a celor două propulsoare de provenienţă Renalut ar fi că sunt destul de zgomotoase atât la accelerare, cât şi la decelerare, mai ales în modul Sport.

Tot în modul Sport suspensia devine mai rigidă, iar în acest caz rularea pe porţiuni de macadam sau cu gropi multe se lasă cu zgâlţâieli deranjante. Pe asflat însă lucrurile stau mult mai bine. Aici maşina are o poziţie de drum mult mai fermă, iar ruliul în viraje lipseşte cu desăvârşire. 

Pe urcarea spre Transalpina s-a remarcat motorul diesel, a cărui putere s-a simţit mult mai bine încă de la turaţii joase. La drum întins însă cel pe benzină. cu cei câţiva cai putere în plus, a făcut ca demarajele să prindă mai mult forţă. 

Consumul mediu al celor două nu a fost foarte diferit. Dieselul de 1.5 litri şi 116 CP a înregistrat un consum de 6.1 litri la 100 de km, în timp ce unitatea pe benzină - 6.4 litri la 100 de km. 

Verdict

Pentru cei pasionaţi de gadget-uri, tehnologie şi confort noua Clasa A are tot ce îi trebuie ca să îi mulţumească. Spaţiile de depozitare din partea din faţă a habitaclului reprezintă un alt atu, poziţia de drum este confortbilă, iar cele trei moduri de condus sunt suficiente pentru o maşină de oraş. Cel mai accesibil Mercedes-Benz Clasa A costă 26.888 euro, însă pentru a benefiacia de toate dotările necesare unei maşini din 2018 va trebui să mai adougaţi câteva mii de euro pentru extraopţiuni.

Date tehnice Mercedes-Benz Clasa A 1.5 A 180 d (cu transmisie manuală)

Motor (configuraţie/cilindri) - L4

Cilindree (cmc) - 1461

Cuplu - 260 Nm

Viteză maximă (km/h) - 190

Acceleraţie 0-100 km/h (s) - 11.3

Transmisie - fata

Lungime (mm) - 4292

Lăţime (mm) - 1780

Înălţime (mm) - 1433

Ampartament (mm) - 2699

Greutate (kg) - 1395

Volum rezervor (litri) - 50

Volum portbagaj (litri) - 341

Preţ de start - 26.888 euro