TEST în România cu MINI Cooper D

Într-un mic tur al bisericilor şi mănăstirilor din nordul Moldovei am descoperit plusurile şi minusurile hatchback-ului diesel de nouă generaţie de la MINI. Le găseşti pe toate în testul următor.

TEST în România cu MINI Cooper D TEST în România cu MINI Cooper D

Probabil cel mai greu lucru ar fi să fac o analogie valabilă între un MINI diesel şi lăcaşurile spirituale, aşa că am să încerc să ignor aspectul acesta, rugându-te să faci la fel. Cu toate că noul motor diesel te poate mântui atunci când vine vorba de consum (cel mediu declarat este de 3,7 l/100 km), acelaşi motor te poate împinge uşor către păcate atunci când îl pui la treabă.

... oricum ar fi, o spovedanie, din când în când, nu strică

În cazul lui Cooper D vorbim de motorul diesel de 1,5 litri, cu trei cilindri în linie, care dezvoltă 116 cai-putere la 4.000 rpm şi 270 Newtoni-metru începând cu 1.750 rpm - putere transmisă punţii faţă prin intermediul (în cazul maşinii testate) unei cutii automate cu şase trepte

Această motorizare (printre altele) încununează noua platformă pe care stă MINI-ul generaţiei actuale şi transformă chiar şi varianta diesel într-una rafinată. Asta cel puţin cât timp ţii maşina în turaţii decente pentru un diesel. Antifonarea este unul dintre lucrurile pentru care poţi oricând să lauzi noul MINI - nici măcar la viteze de autostradă nu vei fi inundat de „ronţăiala” specifică motoarelor diesel. 

La turaţii înalte, însă - de exemplu când vrei să-ţi faci de cap pe drumuri secundare - acesta prinde glas, însă nu în modul în care îţi vine să opreşti maşina şi motorul şi să te îndepărtezi de maşină plângând. Nu mă gândeam că am să scriu asta vreodată, însă dieselul lui MINI sună chiar simpatic în turaţii înalte

Probabil că şi modul în care noul MINI stă pe asfalt influenţează mult experienţa în linii mari. Cu toate că sprintul 0-100 km/h se desfăşoară în 9,2 secunde (o cifră nu chiar impresionantă), odată aflată în mişcare, maşina se descurcă, cu ale sale 1,2 tone, şi cu unitatea de 1,5 litri

Faptul că se simpte compact pe viraje, în ritm alert, implică şi rigiditatea generală în restul timpului. Interiorul dispune de finisaje premium (detaliate în testul nostru iniţial cu noul MINI), iar spaţiul la interior poate acomoda şi patru persoane (lucru, de altfel, testat aici), însă nu-ţi garantează şi confort, cel puţin nu pe drumurile patriei. 

(explicaţie: drumurile patriei nu sunt chiar dintre cele mai bune)

Însă niciun MINI hatchback, fie el diesel sau pe benzină, nu-ţi garantează confort deplin. MINI a fost tot timpul orientat către sportivitate şi fashion, iar acest lucru nu s-a schimbat de la generaţiile anterioare la aceasta. Să-ţi cumperi un MINI diesel este o variantă fezabilă dacă eşti genul de şofer care verifică, în mod compulsiv, consumul de carburant din cinci în cinci minute

În România, preţul unui Cooper D pleacă de la 22.630 €. Cu 1.736 de euro mai multe decât versiunea Cooper pe benzină - care are motor cu cilindree similară şi livrează 136 CP. Şi care consumă un pic mai mult, dar se aude mai frumos. Pentru mine ar fi o decizie greu de luat. Însă aş alege, în cele din urmă, benzina, simplificând problema până la simplul fapt că este un MINI hatchback. Totuşi.