Test în România: Skoda Fabia RS

Ce-i mic, verde şi merge de rupe? Răspunsul este Skoda Fabia RS. Un lup deghizat în oaie, lasând să se întrevadă mici însemne despre adevărata natură a sa.

Lansată în premieră mondială la Geneva 2010, Skoda FabiaRS vine în România pentru a impresiona clientela şi pasionaţiimodelului ceh. ProMotor a testat Skoda Fabia RS, maşină propulsatăde un motor 1,4 litri TSI capabilă să dezvolte 180CP.

Este un pic mai "timidă" decât "verişorii" săi (SeatCupra şi VW Polo GTI), dar să nu vă imaginaţi cădiferenţele sunt foarte mari. Din punct de vedere al performanţelorvorbim de diferenţe mai mici de o secundă.

Skoda Fabia RS joacă într-o ligă superioară, acolo unde nu maicontează aşa de mult calitatea plasticelor interioare sau modul încare sunt aşezate diverse butoane. Fabia RS luptă cot la cot cu"greii" precum Mini Cooper S (184 CP), Opel Corsa OPC (192 CP), Renault Clio RS (201 CP) sau chiarAlfa MiTo (170 CP).Avantajul major pe pe care îl are Skoda Fabia RS asupra concurenţeieste unul singur şi foarte clar: preţul.
Pentru a demonstra acest lucru, comparăm preţurile de pornire alemodelelor: Skoda Fabia RS preţ de pornire de 19.609 euro cu TVA,Opel Corsa OPC are un preţ de pornire de 21.740 euro cu TVA, sauRenault Clio RS care are un preţ de pornire de 20.800 de euro cuTVA la care se aplică un discount de 1.100 de euro. Concluziilesunt foarte clare, cel puţin din punct de vedere al preţului.

Skoda Fabia RS oferă o imagine de ansamblu, sau mai bine zis,un amalgam de agresivitate, aer sportiv, familiar,care face ca maşina să nu pară aşa cum este ea în realitate: ofurie care aşteaptă să se dezlănţuie.

Văzută din lateral, din depărtare, elementeprecum jantele cu un design special cu etriere vopsite în roşu sauculoarea verde a caroseriei, sunt elemente care dezmint laturapaşnică a micuţei sportive. La o privire mai atentă încep să seîntrevadă elemente distincte ale familiei RS precum bine cunoscutasiglă RS de pe calandru şi hayon, sau spoilerul faţă şi difuzorulde aer din spate. Toate aceste elemente oferă un aer foartedinamic, nu excesiv de agresiv, dar singurul lucru care face camaşina să nu treacă neobservată este culoare verde acaroseriei.

Un alt avantaj pe care Skoda Fabia RS îl oferă clienţilor înraport cu concurenţa este caroseria în cinci uşi, ceea ce conferăun acces foarte facil la locurile din spate.

Citeşte mai departe în pagina următoare »