TEST în România: Volkswagen Golf Sportsvan

Cea de-a şaptea generaţie Golf vine şi ea cu o variantă Plus. Una care are suficiente plusuri peste generaţia anterioară încât să-şi schimbe chiar şi denumirea. Iată ce are de oferit Golf Sportsvan.

TEST în România: Volkswagen Golf Sportsvan TEST în România: Volkswagen Golf Sportsvan

Da, acesta este Golful Plus de generaţia a şaptea. Motivul pentru care a fost rebotezat este acela că, în comparaţie cu Golf Plus, Sportsvan nu mai este doar un Golf verticalizat. Inginerii au profitat de beneficiile platformei modulare MQB pentru a plasa Sportsvanul în segmentul MPV-urilor compacte, alături de Mercedes-Benz B-Class, Ford C-Max sau mai noul BMW Seria 2 Active Tourer

Rezultatul este, evident, mai mult spaţiu la interior pentru pasageri. Sportsvan este cu 112 mm mai înalt (1.578 mm) decât Golful familist social acceptat de est-europeni, Golf Variant. Mai mult, are un ampatament de 2.685 mm, cu 50 de milimetri mai mult decât acelaşi Golf VII Variant

Deci nu, nu mai este doar un Golf Plus, este un Golf „sports van” orientat către activităţi sportive, caracteristice familiei tinere moderne. Adică este un Golf care îşi păstrează comportamentul de hatchback, însă aduce un plus de spaţiu la interior, binevenit atunci când ai de cărat biciclete, echipament de schi sau alte lucruşoare specifice activităţilor în aer liber. Nu are un spaţiu de încărare la fel de mare ca şi Golful Variant (605 l), însă Sporstvan nici nu este la fel de lung ca antemenţionatul (ci cu 224 de milimetri mai scurt, la cei 4.338 milimetri ai săi).

Cu toate acestea, portbagajul poate fi extins, prin simpla glisare a banchetei către în faţă, de la 500 la 590 de litri (aproape de cifra lui Variant), volumul maximal de încărcare fiind de 1.520 de litri, atunci când bancheta este rabatată.

Singurul lucru care îi lipseşte Sporstvan este optimizarea spaţiilor de depozitare la interior - s-au făcut câteva modificări faţă de un Golf hatchback/break, însă nu suficiente cât să poată acomoda toate catrafusele de care familia modernă este atât de dependentă. 

Gama de motorizări a fost simplificată până la unităţi TSI de 1,2 şi 1,4 litri şi TDI-uri de 1,6 şi 2,0 litri. Noi am testat versiunea diesel de top, TDI cu motor L4 de 1.968 cmc, 150 CP şi 340 Nm, asociat unei transmisii Direct Shift Gearbox cu şase trepte.

Probabil că nu te aştepţi să prezinte performanţe sport - vorbeşti, totuşi, de un MPV. Însă, dacă îţi cumperi versiunea de top, vei avea cel mai rapid monovolum compact din tot segmentul - 0-100 km/h în 9,2 secunde. Probabil că este o chestie de preferinţe, însă acoperişul mai înalt oferă o senzaţie plăcut de calm şi confort. Cât despre comportamentul pe asfalt, Golf Sporstvan nu cade cu mult în urma hatchback-ului atunci când vine vorba de plăcerea condusului. Nu are valenţe sport - ruliul este evidenţiat mai repede aici - însă este o maşină în interiorul căreia te simţi confortabil sute de kilometri. Poate că asta n-o să-ţi ofere satisfacţii ca şofer, însă familia ta va fi cu siguranţă recunoscătoare.

Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG pleacă de la 26.085 € în România, fiind cu 1.144 de euro mai scump decât Golful Variant. Poate că diferenţa de preţ nu este motivată atunci când te uiţi la datele de pe hârtie, însă, dacă ajungi în ipostaza de a oscila între un Variant şi un Sportsvan, trebuie neapărat să faci un test drive cu MPV-ul compact înainte să iei o decizie.