Test Infiniti FX 30d

Cel mai agresiv SUV din lume ca aspect a primit o motorizare care îl aduce cu roţile pe Pământ printre concurenţii germani ce se bucură demult de cifrele de vânzări atât de frumoase adunate de versiuni echipate cu propulsoare diesel în şase cilindri.

Test Infiniti FX 30d Test Infiniti FX 30d

FX rămâne, fără cea mai mică urmă de îndoială, cel mai agresivSUV pe care îl poţi vedea în zilele noastre pe stradă. Uită-te laforma farurilor, a capotei, la aripile bombate extrem, la spateledesenat pur şi simplu - rău, şi îmi vei da dreptate. Dacă vezi unFX în oglinda retrovizoare primul impuls este să te fereşti dincalea lui. Şi apoi să fugi de el. Vei avea acelaşi sentiment chiarşi dacă te afli la volanul unui X6 care şi el arată totuşi adus deundeva de prin viitor. Chiar şi aşa însă, X6 pare o jucărie din ToyStory pe lângă FX-ul desenat după roboţii din Transformers.


Pentru prima oară în istoria lui Infiniti şi a lui FX, SUV-ulpremium japonez a primit anul trecut o motorizare diesel în şasecilindri. Cu o cilindree de trei litri, V6-le lui Infiniti produce238 CP putere maximă şi un cuplu motor de 550 Nm. La fel ca şi încazul celorlaltor modele Infiniti care au primit acest motor, FXbeneficiază de acest motor cuplat la o transmisie automată în şapterapoarte care poate fi controlată şi prin intermediul clapeteloramplasate pe coloana de direcţie.


Ca şi în cazul versiunilor pe benzină, FX30d poate fi achiziţionatîn una din cele patru echipări disponibile, GT, GT Premium, S şi SPremium iar opţionalele sunt foarte puţine şi pot fi achiziţionatedoar pentru versiunile cele mai ieftine. Sincer, cei ce vor un FXpot să aleagă oricare dintre aceste patru echipări deoarece oricumpreţul de achiziţie este ridicat şi diferenţa de la un GT la un Spremium este de doar 10.000 de euro. Un FX30d S Premium costă69.925 euro iar un GT 60.350 euro.


Orice ai face nu poţi cumpăra un FX fără piele sau foarte multedotări de lux la interior. Pentru că tot vorbim despre interior,acesta este unul din cele mai frumoase interioare de SUV pe care lepoţi cumpăra momentan. Este desenat la fel ca exteriorul, agresiv,dar ergonomia nu este pusă pe plan second în faţa formelor.Influenţele de design japoneze sunt vizibile la tot pasul dar dinpăcate şi influenţele asiatice care aduc automat multe materialeplastice care nu ar trebui folosite atât de evident într-o maşinăde 70.000 de euro. Un bord îmbrăcat complet în piele chiar şi înpartea sa inferioară şi nişte inserţii de lemn cu aspect maipremium ar schimba complet sentimentele pentru pasagerii luiFX.


Comparativ cu motoarele pe benzină achiziţionate cu aceeaşiechipare de top, S Premium, diesel-ul este mai scump cu aproximativ1.500 de euro decât versiunea 37 dar mai ieftin cu aproape 9.000 deeuro decât vârful de gamă 50.


Principalul motiv pentru care merită să renunţi la versiunile pebenzină în favoarea diesel-ului este consumul de carburant care lanoul 30d este semnificativ mai mic decât la 37 şi mai ales decât la50, motorul V8 aspirat care consumă cu adevărat extrem de mult. Maicontează şi taxele şi impozitele care sunt mai mici la un motor detrei litri.

Citeşte mai departe în pagina următoare »