TEST: Peugeot 308 1.2 PureTech Turbo (2015) – puncte tari şi puncte slabe

Am condus în România un Peugeot 308 cu o motorizare nouă, pe benzină, de 1,2 litri turbo. După aproape 1.200 km parcurşi pe drumurile patriei, am adunat câteva impresii, pe care ţi le prezint mai jos.

TEST: Peugeot 308 1.2 PureTech Turbo (2015) – puncte tari şi puncte slabe TEST: Peugeot 308 1.2 PureTech Turbo (2015) – puncte tari şi puncte slabe

În ultimele luni, francezii de la Peugeot au început să înlocuiască, uşor-uşor, motoarele vechi şi obosite cu unităţi noi, moderne. Iar propulsorul pe benzină de 1,2 litri denumit PureTech Turbo e unul dintre ele.

Eu am condus un Peugeot 308 pus în mişcare de acest motoraş în varianta cu 130 CP, cuplat la o transmisie manuală cu şase trepte. După aproape 1.200 km parcurşi prin România, îţi spun ce e bun şi ce e mai puţin bun la un 308 1.2 PureTech Turbo.

Puncte tari

1. Interiorul maşinii e foarte bun, cu materiale de calitate pentru preţul cerut. De asemenea, există loc chiar şi pentru cinci adulţi, însă pentru drumuri lungi ar fi mai bine ca pe bancheta din spate să stea doar două persoane;

Deign simplu şi plăcut. Numai dacă ar fi fost sistemul multimedia mai rapid...

2. Maşina e foarte confortabilă pentru drumurile din România. Ce-i drept, există puţin ruliu atunci când abordezi mai sportiv virajele, dar e prea puţin ca să strice experienţa relaxantă pe care ţi-o oferă hatchbackul francez. Totodată, direcţia e precisă şi primeşti ceva feedback în volanul surprinzător de mic;

3. E foarte silenţioasă. La 130 km/h, zgomotele puternice stau departe de habitaclu;

5. Noul motor turbo de 1,2 litri pe benzină e excelent – cuplul e disponibil destul de jos (sub 2.000 rpm), iar puterea e distribuită liniar, fără explozii neaşteptate şi inutile. În schimb, am observat că uneori există o mică întârziere între momentul apăsării pedalei de acceleraţie până la podea şi urnirea din loc a acului turometrului;

Volanul e poziţionat mai jos decât te-ai aştepta, dar nu e nimic greşit în asta. De fapt, îţi oferă o vizibilitate excelentă asupra cadranelor de bord

6. Consumul de carburant e foarte bun. După exact 1.166 km parcurşi în regim urban şi extraurban, computerul de bord a afişat un consum mediu de 5,7 l/100 km, cu o viteză medie de 65 km/h. În oraş, consumul de învârte între 8-9 l/100 km, iar la drum întins, la 100 km/h, consumul instantaneu e între 4-6 l/100 km. Sigur, cifrele oficiale sunt ceva mai mici decât în realitate, dar deja m-am obişnuit să nu mai iau în serios datele oferite de producători;

7. Transmisia face casă bună cu motorul. În cazul de faţă, a fost vorba despre o cutie manuală cu şase rapoarte care s-a descurcat excelent – timoneria e precisă, treptele sunt etajate corect, iar schimbările se fac tot timpul fără probleme;

Puncte slabe

1. Măciulia schimbătorului de viteze se încinge foarte tare dacă maşină stă în soare în timpul zilei (nu pare mare lucru, dar am simţit-o pe pielea mea când am intrat prima dată în maşină);

2. Sistemul multimedia e, în cel mai bun caz, imperfect. Ecranul tactil răspunde binişor la comenzi, dar viteza de procesare lasă de dorit, ceea ce duce la timpi morţi şi enervare, mai ales că toate comenzile, inclusiv cele pentru climatizare, au fost încorporate în acest sistem.

Concluziile şi datele tehnice ale modelului testat, în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »