Test scurt Mitsubishi Lancer 1.8 Di-D

Cel mai nou propulsor diesel dezvoltat de Mitsubishi a ajuns şi pe gama Lancer comercializată în România. În sfârşit, Lancer primeşte diesel-ul pe care îl merita.

Test scurt Mitsubishi Lancer 1.8 Di-D Test scurt Mitsubishi Lancer 1.8 Di-D

Noul propulsor de 1.8 litri turbodiesel ce dezvoltă 150CP a debutat pe modelul ASX. Acum poate fi regăsit şi pemodelul Lancer. Noul motor este dezvoltat chiar de Mitsubishi şieste o reuşită. Constructorul japonez renunţă astfel la colaborareacu grupul VAG de la care prelua motoare TDI de doi litri şi 140 CPcu care dota modelul Lancer. Motoarele turbodiesel de origine VWerau de acum o generaţie şi nu mai corespundeau cu standardeleactuale din punct de vedere fonic şi al emisiilor poluante.

Aşa că Mitsubishi a luat decizia să doteze şi gamamodelului Lancer cu noul motor Di-D 1.8 ce dezvoltă 150CP. Cunoscut deja de pe modelul ASX, acest motor este unmare pas înainte pentru marca japoneză. Blocul este fabricat dinaluminiu ceea ce economiseşte 10 kg din greutatea motorului.Foloseşte un sistem de distribuţie variabilă a supapelor iarinjecţia de carburant este directă. Noul motor face parte dintr-ofamilie mai mare de propulsoare turbodiesel. Din aceeaşi familieface parte şi motorul de 2,2 litri de 176 CP ce dotează dejamodelul Outlander.

Noua familie de motoare se numeşte 4N1 şi suntdezvoltate şi fabricate în Japonia. Propulsoarele dieselsunt rodul colaborării între Mitsubishi Motors Company şiMitsubishi Heavy Industries. Marca japoneză avea mare nevoie de ofamilie modernă de propulsoare turbodiesel mai ales pentru piaţaeuropeană unde succesul modelelor compacte şi SUV depinde de omotorizare diesel competentă.

Citeşte mai departe în pagina următoare »