Testată: Skoda Rapid Spaceback, hatchback-ul cu pretenţii de compactă

Până acum, Skoda nu a avut în gamă un model hatchback, deoarece... nu avea nevoie. Însă cehii au hotărât că e cazul să aibă în gamă un pseudo-Golf. Dacă e sau nu o hotărâre înţeleaptă, urmează să vedem în continuare.

Testată: Skoda Rapid Spaceback, hatchback-ul cu pretenţii de compactă Testată: Skoda Rapid Spaceback, hatchback-ul cu pretenţii de compactă

La apariţie, Skoda Rapid mi-a făcut impresia unei ”reîncarnări” a primei generaţii Skoda Octavia - o mai ştiţi, cea care folosea platforma tehnică a lui VW Golf 4. Cu alte cuvinte, cam aceeaşi lungime (circa 4,5 metri), cam aceeaşi capacitate a portbagajului (vreo 530 de litri), hayon uriaş şi un aspect simplist, fără pretenţii, clar îndreptat spre familiştii pragmatici.

Toate bune şi frumoase, Rapid-ul rivalizează clar cu sedanurile de clasă compactă în materie de spaţiu şi spirit practic. Asta în timp ce Octavia, ajunsă la a treia generaţie, e deja o berlină de clasă medie cu acte în regulă. Dar avem o problemă: diferenţa de preţ faţă de Rapid e cam mică, iar clientela e cam tentată să privilegieze Octavia în locul Rapid-ului.

Tot un Rapid, dar mai scurt. Spaceback o fi traducerea lui Sportback în limbaj low-cost?...

Pe de altă parte, Skoda Fabia a îmbătrânit destul de mult, iar diferenţa de spaţiu faţă de Rapid e uriaşă. Practic, între Fabia şi Rapid mai e loc de... un VW Golf. Sau de un Seat Leon. Numai că acestea sunt hatchback-uri mai scumpe şi mai pretenţioase, în timp ce clientul Skoda preferă o ofertă mai ieftină.

Şi uite aşa, după niscaiva filosofie, am ajuns la Skoda Rapid Spaceback. Adică versiunea hatchback a lui Rapid, ceea ce înseamnă scurtarea lungimii cu aproape 20 cm, precum şi scăderea portbagajului cu peste 100 de litri. Concomitent, renunţarea la ”coadă” înseamnă un hayon mai vertical, dar şi apariţia unui al treilea geam lateral.

Cu luneta aia mare şi neagră, aproape că arată bine maşina. Aproape

Într-un fel, Skoda Rapid Spaceback arată ca un Audi A3 Sportback low-cost... Adică aspectul maşinii e mai mult pragmatic decât fluid şi trebuie să fii ahtiat după muchiile germane ca să consideri că maşina arată într-adevăr bine.

Mă rog, Rapid Spaceback arată oarecum interesant din spate dacă se optează pentru pachetul Sunset (standard pe nivelul Elegance), ceea ce înseamnă lunetă cu geam fumuriu mai mare (coboară până la numărul de înmatriculare), eleron negru şi blocuri optice fumurii. Iar culoarea roşie specială accentuează efectul.

Per ansamblu, însă, multe dintre modelele de clasă compactă actuale arată mai fluid şi mai închegat, Rapid Spaceback aducând mai degrabă cu un... break neterminat.

Să vedem ce modificări aduce Rapid Spaceback la interior - PE PAGINA URMĂTOARE

Citeşte mai departe în pagina următoare »