Volvo XC60 D5 - test in RO

Ultima oară când am condus acest SUV compact-premium, spuneam (în cadrul unui comparativ) că nu-l putem depuncta din cauza celor doar 185 CP. Acum, acelaşi motor are 205 cai şi deja putem începe cu laudele...

Volvo XC60 D5 - test in RO Volvo XC60 D5 - test in RO

Acum un an şi jumătate, mă aflam pe una din plajele litoralului nostru la volanul, peatunci, noului Volvo XC60. Sub capota sa, un motor diesel D5 încinci cilindrii, capabil să dezvolte 185CP şi 400Nm. În jurul său,la fel de "noile" Audi Q5 şi Mercedes-Benz GLK plus consacratul BMWX3.

Pe atunci, nemţii aveau un avantaj major în materie de cuplu şireprize, însă nu am depunctat suedezul din această cauză. Pur şisimplu îi lipseau nişte cai. Acum, D5-ul a primit 20 CP în plus şide asemenea 20 Nm alocaţi cuplului maxim. Dar despre asta, puţinmai târziu.

Cu puţin timp în urmă, am condus şi versiunea cu facelift a lui S80dotată cu această unitate şi n-am avut decât lucruri bune de zis laadresa ei. De fapt, o secundă să recitesc articolul...mmm...şi..ok,e totul în regulă! Îmi aduc bine aminte de comportamentul S80-ului,care mai era şi manual pe deasupra, şi pot scoate în evidenţă multeasemănări între cele două modele de la Volvo.

Doar că aici vorbim despre un XC60 care este mai înalt, împingeprin toate patru roţile, iar cutia îl penalizează câtuşi de puţin(cu 0.9 sec până la 100km/h) - faţă de demarajul unui S80 D5.

În rest, XC60-ul este unul şi acelaşi. Un SUV plin de sisteme desiguranţă, materiale excelente şi posesor al unei ţinute de drumexcelente.

Citeşte mai departe în pagina următoare »