Unde mai găseşti o maşină de lux capabilă să te ducă acolo unde ajungi doar cu un offroader veritabil? Noul XC70 este, din multe puncte de vedere, automobilul perfect.

Volvo XC70 Volvo XC70

Desigur, acest lucru a mai fost şi este în continuare spus despre Audi A6 Allroad. “Maşina perfectă” e un termen care trebuie folosit cu foarte multă grijă, deoarece totul depinde de nevoile şi preferinţele fiecărei persoane în parte. Însă, atunci cînd punem toate datele problemei pe hîrtie, cei mai mulţi dintre noi au nevoie de spaţiu, de confort şi de un motor capabil atît să efectueze o depăşire fără a veni “lansat”, cît şi să facă faţă unor drumuri nu tocmai de nivel vest-european. Restul depinde doar de posibilităţi, iar o maşină nu trebuie judecată în funcţie de posibilităţile clientului.

Cel mai bun lucru care se poate spune despre acest Volvo XC70 este că îndeplineşte toate criteriile de mai sus şi adaugă, în acelaşi timp, multe calităţi individuale. Nu numai că maşina este confortabilă, dar există şanse să nu ai niciodată nevoie de mai mult spaţiu. Nu numai că se dovedeşte capabilă să înfrunte toate gropile din oraş, dar se şi poate ţine oricînd după un Freelander II pe teren accidentat. Cred că aţi înţeles ce tot încerc să vă explic: Volvo XC70 este un campion adevărat şi, spre binele său, are drept rival un singur alt model – Audi Allroad. Doar că a încerca să stabileşti care dintre cele două e mai bună echivalează cu greutatea de a alege între Beyonce şi Shakira.

Sigur, una este parcă-parcă mai faimoasă decît cealaltă, însă ar merita oare bătaia de cap? Nu e ca şi cum Jay-Z ar lăsa-o să plece fără să-l mai “upgradeze” încă vreo 2-3 ani… Dar să revenim!

Din clipa în care te aşezi în spatele volanului, realizezi cît de departe au ajuns cei de la Volvo. Un interior aşa de bine finisat nu găseşti decît la maşini nemţeşti premium, iar scaunele sînt extrem de confortabile, la fel ca şi bancheta din spate. Este practic imposibil să nu te simţi bine într-un Volvo – fapt evident încă din anii ‘80.

Odată ce ţi-ai găsit poziţia ideală la volan, nu-ţi rămîne decît să introduci cheia în slotul din stînga consolei centrale şi să apeşi pe acel buton dreptunghiular pe care scrie, “surprinzător”, START.

Rezultatul acestui gest este detonarea unui turbo-diesel D5 de 2,4 litri şi 185 de cai-putere, motor care, fără doar şi poate, îţi va da impresia că maşina este mult mai uşoară decît se spune în fişa tehnică. Asta se întîmplă şi datorită unui cuplu maxim în valoare de 400 Nm, disponibili de la doar 2.000 rpm.

Pe teren accidentat, noul XC70 excelează graţie unui sistem de tracţiune integrală permanentă AWD numit Instant Traction. Acesta funcţionează în felul următor: roata (sau roţile) care pierde din tracţiune primeşte automat un mic ajutor în valoare de cîte 80 Nm. Astfel, la volanul unui XC70, nu va trebui niciodată să sacrifici performanţa pentru mai multă tracţiune. Tare, nu? Într-o clipă, am accelerat puternic pe o suprafaţă alcătuită numai din nămol, pietriş şi apă, iar maşina a plecat de parcă m-aş fi aflat pe un drum perfect uscat.

Citeşte mai departe în pagina următoare »