Am condus Nissan Leaf, maşina anului 2011

Am avut parte şi de o surpriză la salonul de la Geneva. Am avut ocazia să conduc Nissan Leaf, nu îl pot numi test, dar am stat suficient în spatele volanului pentru a-mi forma o opinie.

Am condus Nissan Leaf, maşina anului 2011 Am condus Nissan Leaf, maşina anului 2011

Trebuie să recunosc faptul că am fost surprins de faptul căNissan Leaf a fost numită Car of the Year. Iar conform teorieiconspiraţiei, multe rânduri au fost scrise după decernarea acestuitrofeu. În acelaşi timp eram circumspect vis-a-vis de vehiculeleelectrice, nu în ceea ce priveşte autonomia şi gradul lor de a seridica la necesităţile nevoilor din viaţa reală, ci mai degrabă lacât de mult se pot ridica ele la nivelul a ceea ce numim astăzigeneric automobil. O primă experienţă "electrică" am avut cuRenault Fluence Z.E., o experienţă care a spulberat o mare partedin angoasele mele vis-a-vis de aceste modele.

Totuşi, Nissan Leaf este primul, sau unul dintre primelemodele electrice, proiectate de la zero din acest punct devedere. Adică proiectanţii au avut o planşă goală în faţă pe careau aşternut idei necontaminate de cutume. Aşadar un model care înteorie poate reprezenta unul dintre cei mai importanţi paşi făcuţide automobil în evoluţia sa.

Modelul este produs în Japonia, USA şi Anglia.Iar bateriile lithiu-ion sunt produse în Portugalia,Franţa, Japonia, USA şi Anglia. Aşadar Leaf nu mai este ocuriozitate pe patru roţi electrică care se naşte într-un laboratorascuns de ochii lumii. Deja în Japonia şi America maşina se găseşte înshowroom-uri. Primii clienţi din Europa vor avea acces la maşinădin prima parte a acestui an, adică de acum - Portugalia, Irlanda,Anglia şi Olanda, pentru ca la finalul acestui an modelul să fiedisponibil în mai toată Europa.

Citeşte mai departe în pagina următoare »