Am condus noul BMW i3. Şi mi-a plăcut!



Am luat primul contact cu noul BMW i3 la Amsterdam, în condiţii meteo prea puţin favorabile. E acest i3 un BMW veritabil sau reprezintă o adevărată cotitură în filosofia firmei? Încerc să dau răspunsul în continuare, dar vă avertizez: vorbim de un BMW original. Ceea ce poate fi ca o sabie cu două tăişuri.

Am condus noul BMW i3. Şi mi-a plăcut! Am condus noul BMW i3. Şi mi-a plăcut!

BMW i3. Noul BMW i3. Unde ”noul” e un termen cam fad, dacă mă gândesc la faptul că i3 are şansa să dea peste cap lumea fanilor mărcii bavareze aşa cum a făcut-o ”oul” Isetta acum o jumătate de veac. Cel mai probabil, mulţi dintre cei care au pretenţia că se pricep la maşini, şi în special la BMW-uri, vor fi stupefiaţi: ”cum, ăsta e un BMW? Nu se poate!”.

Ba uite că se poate! Nu este primul BMW electric, dar e primul BMW electric de serie mare. i3 este, practic, încununarea unor îndelungi experimente din domeniul propulsiei electrice, demarate încă din anii '70 de unii dintre inginerii BMW mai deschişi spre noi orizonturi - citeşte mai multe detalii despre istoria maşinilor electrice BMW.

Revenind în zilele noastre, BMW i3 a fost precedat, în viaţa reală, de seria redusă BMW ActiveE, în fapt un Seria 1 Coupe care utiliza tehnologia propulsiei electrice pe care o regăsim azi pe i3, într-o formă îmbunătăţită. Atâta doar că est ascunsă într-un pachet pe care, ştiu, mă repet, mulţi îl vor considera greu de înghiţit.

De ce arată BMW i3 aşa? Ca un mic monovolum îmbufnat, cu o suprafaţă vitrată ciudată şi cu un stil general care nu pare să aibă decât vagi legături cu marca germană responsabilă pentru reputatele M? Răspunsul e simplu, dar necesită răbdare pentru a fi rumegat.

Conform studiilor făcute de specialiştii BMW, clienţii de maşini electrice premium doresc maşini care să se diferenţieze cât mai mult de maşinile obişnuite şi, foarte important, să-i facă pe ceilalţi să înţeleagă din prima că e vorba de propulsie electrică. Iar i3 se conformează acestor cerinţe.

Forma de monovolum ciudat îi conferă lui i3 exact originalitatea de care avea nevoie printre celelalte BMW-uri, dar detalii precum ”rinichii” din capotă sau sigla foarte mare, alături de alte lucruri sofisticate (semi-portierele spate, sublinierile cu albastru, etc) ne duc în zona celor care nu se rezumă la pragmatism, ci vor o maşină care să reflecte un adevărat stil de viaţă - în cazul de faţă, asocierea cu trendul maşinilor electrice.

Poate aţi remarcat sintagma ”clienţi de maşini electrice premium” - în afară de Tesla Model S, doar noul i3 mai poate fi considerat premium la ora actuală, nu? După cum spuneam, e un lucru care necesită un efort din partea mentalităţii: nu doar maşinile de lux sau sport sunt premium.

Ok, recunosc, şi pentru mine e greu să mă obişnuiesc, şi mie mi se pare că i3 n-are legătură cu BMW-urile pe care le ştim cu toţii... Dar astea sunt riscurile originalităţii pe moment - doar viitorul ne va spune dacă bavarezii au pariat corect. Şi primele semne sunt pozitive, câtă vreme a fost nevoie de creşterea cadenţei de fabricaţie, datorită interesului foarte mare din partea publicului şi al firmelor.

Discuţia despre cum ”torturează” i3-ul mentalitatea omului obişnuit cu BMW-uri convenţionale nu se termină acum. Continuă triumfător în interiorul maşinii - VEDEM PE PAGINA URMĂTOARE

Citeşte mai departe în pagina următoare »