Am condus revoluţionarul Chevrolet Volt

Am fost la Detroit cu un scop. Nu doar să vizităm Salonul Auto Nord American ci să şi testăm cel mai interesant vehicul electric produs în serie. Este vorba de Chevrolet Volt, maşina ce vrea să aducă propulsia electrică maselor de consumatori.

Am condus revoluţionarul Chevrolet Volt Am condus revoluţionarul Chevrolet Volt

America. Frigurosul stat Michigan. O parcare subterană aunui hotel din Detroit. Un şir de Chevrolet-uri Volt neaşteaptă tăcute în timp ce bateriile sunt încărcate cu ajutorulprizelor de pe perete. M-am apropiat de una dinte maşini şi amdecuplat conectorul industrial. Deşi maşina are o cheie de contactsimilară cu cele de la modelele Chevrolet, nu e nevoie de ea. Estesuficient doar să descui uşile şi să apeşi pe butonul albastruiluminat amplasat pe consola centrală. Cheia poate să rămână înbuzunar. Două ecrane LCD se aprind foarte colorat şi fără nici unsunet, Volt-ul este gata de plecare. Unul dintre display-uri măinformează că am o autonomie de 41 de mile (aproximativ 60 km) doarcu propulsie electrică. Suficient pentru prima parte a călătorienoastre de 50 km. Pun levierul cutiei de viteze în poziţia D şiînsoţit doar de sunetul înfundat al motorului electric mă pun înmişcare.

Nu este science-fiction, este deja realitate.Chevrolet Volt este deja disponibil la vânzare iar primii clienţideja au primit maşinile comandate. Iar uzina General Motors de laHammtramck, Michigan asamblează zilnic noi exemplare. În America unVolt costă 40.000 USD, dar sistemele de leasing fac mai simplăachiziţia pentru cine vrea să conducă o felie din viitor.

Automobilele electrice îşi fac uşor loc în Statele Unite undelegile anti-poluare sunt foarte stricte iar orice angajat are defăcut zilnic o navetă de câteva zeci de mile. În pluscostul benzinei a crescut mult pentru gustul americanilor iarspaţiile de parcare imense fac uşoară implementarea punctelor deîncărcare electrice. Chevrolet nu este primul constructorce propune un automobil propulsat de baterii dar a venit cu cea maiingenioasă soluţie propusă până acum.

Chevrolet insistă că Volt nu este un automobil hibrid ca ToyotaPrius sau Honda Insight. Ei numesc Volt-ul un automobil electric cuautonomie extinsă. Este primul automobil electric carepromite să nu te lase pe marginea drumului când bateriile au fostconsumate. Şi poate face acest lucru pentru că nu sebazează doar pe setul de acumulatori în formă de T amplasat încentrul maşinii. Sub capotă avem şi un motor termic convenţional de1,4 litri ce dezvoltă 83 CP. Acest motor este folosit doar pentru aîncărca bateriile prin intermediul unui generator atunci cândacestea s-au încărcat. Chevrolet marketează modelul Volt ca fiindautomobilul perfect pentru patru persoane ce au de făcut o navetăzilnică de până la 60 km propulsat doar electric dar care poate săplece fără griji în excursii mai lungi consumând doar foarte puţinăbenzină.

Citeşte mai departe în pagina următoare »