Am testat cel mai puternic diesel de pe Opel Insignia: BiTurbo

Înaintea premierei oficiale de la Salonul Auto Geneva 2012, cei de la Opel au organizat un test-drive de presă pentru noua versiune Insignia BiTurbo. O maşină care ”riscă” să le dea bătăi serioase de cap modelelor premium care domină clasa medie. Iată de ce.

Despre cât de important este Opel Insignia pentru germani şi pentru General Motors, nu mai are sens să discutăm: reprezintă o schimbare istorică de macaz a imaginii de marcă, de la lansare până acum fiind vândută în peste o jumătate de milion de exemplare şi adjudecându-şi numeroase titluri, printre care cel de Car of the Year sau renumele de cea mai fiabilă din clasa ei.

Opel Insignia este un model de referinta pentru schimbarea de imagine Opel

În acest moment, Insignia este vârful de gamă pentru Opel, cea mai puternică versiune fiind Insignia OPC, motorizată de un V6 de nu mai puţin de 325 CP. Însă, deoarece piaţa europeană e dominată de motoarele diesel, Insignia avea nevoie de un vârf de gamă în acest domeniu - adică un diesel mai potent decât CDTi-ul de 160 CP.

Câţiva dintre concurenţii de clasă medie au motoare diesel care se apropie de 200 CP sau chiar depăşesc această putere, având configuraţie V6. Germanii de la Opel, însă, au decis că pot combina pragmatismul (adică o cilindree rezonabilă) cu performanţa (adică o putere de 195 CP) şi astfel s-a născut motorul BiTurbo.

Noul diesel BiTurbo de pe Insignia are 195 CP, 400 Nm, doua turbine si doua intercoolere

După cum îi spune şi indicativul, este vorba de un CDTi care beneficiază de două turbine, una mai mică, pentru turaţiile reduse, alta mai voluminoasă, pentru turaţiile mari, astfel încât motorul să aibă un răspuns cât mai eficient pe întreaga plajă de turaţii. Inedit este sistemul twin intercooler (fiecare turbină beneficiază de intercooler-ul ei), ceea ce reprezintă o premieră tehnologică în segment - nici rivalii premium nu oferă aşa ceva.

VEZI AICI DATELE TEHNICE PENTRU MOTORUL BITURBO

Turbina mică funcţionează singură până la circa 1.500 rpm, asigurând suflul necesar la turaţii foarte mici. Astfel, este posibilă obţinerea a 320 Nm (adică 80% din cuplul maxim de 400 Nm) încă de la 1.250 rpm, iar valoarea maximă este disponibilă între 1.750 şi 2.500 rpm.

Sistemul BiTurbo promite o functionare eficienta pe toata plaja de turatii

Turbina mare preia controlul începând de la 3.000 rpm, între 1.500 şi 3.000 rpm cele două turbine funcţionând împreună. Astfel, curba de cuplu este foarte aplatizată, iar motorul BiTurbo promite un răspuns liniar şi un rafinament similare cu ale dieselurilor de cilindree mai mare. Fără a mai intra prea mult în detalii, mai remarcăm sistemul de injecţie common-rail cu injectoare piezo-electrice de generaţia a treia sau noile bujii incandescente "glow plug", capabile să se încălzească în doar 2,4 secunde de la -30oC la peste 1.200oC.

VEZI AICI PERFORMANŢELE ŞI CONSUMUL MOTORULUI BITURBO

Prin urmare, teoria sună foarte bine. La nivelul performanţelor, Opel Insignia BiTurbo vine cu un raport de 97,5 CP/litru, cel mai bun în categoria dieselurilor de 2,0 litri în segmentul ei, ceea ce se traduce într-un demaraj 0-100 km/h în 8,7 secunde şi o viteză maximă de 230 km/h, în timp ce repriza în treapta a cincea de la 80 la 120 km/h e de numai 7,6 secunde, la nivelul Insigniei OPC!

Opel Insignia BiTurbo promite atat performante foarte bune, cat si un consum mic

Evident, deoarece vorbim de un diesel, consumul este şi el foarte important - în cazul lui Insignia BiTurbo, valoarea medie anunţată este de doar 4,9 litri/100 km, iar emisiile CO2 sunt de 129 g/km. Valori bune pentru o putere de aproape 200 CP şi la care contribuie şi echiparea standard cu sistemul Start/Stop (pentru versiunile având cutie de viteze manuală).

Aşadar, aşteptări foarte mari de la această nouă motorizare diesel BiTurbo pentru Insignia. Să vedem în continuare dacă, în practică, maşina se ridică la nivelul promisiunilor.

CITEŞTE PE PAGINA URMĂTOARE IMPRESIILE LA VOLANUL LUI OPEL INSIGNIA BITURBO

Citeşte mai departe în pagina următoare »