Am testat noul Citroen C-Elysee, berlina low-cost a francezilor de la Citroen

Autor: Oraan Mărculescu 05 nov. 2012 Test in premiera

O dată cu primele informaţii oficiale, Citroen C-Elysee promitea să ofere o combinaţie de robusteţe şi eleganţă la un preţ accesibil, care să se plieze pe nevoia clienţilor familişti interesaţi de achiziţionarea unui sedan atrăgător cu un buget limitat. Şi se pare că, prin modelul construit la fabrica din Vigo, francezii s-au ţinut de cuvânt.

Alura lui C-Elysee îţi atrage privirea aproape instantaneu, fie că vorbim de situaţiile în care maşina este parcată sau în mişcare. Dacă adjectivul „frumos” este un pic prea mult pentru a descrie noul Citroen C-Elysee, maşina are acel ”quelque chose” care îţi stârneşte curiozitatea şi te face să  vrei să o priveşti mai în amănunt.

Primul lucru care îţi sare în ochi este grila frontală cu logo-ul Citroen supradimensionat, o componentă care prefaţează trăsăturile robuste ale berlinei. Urmând linia caroseriei, senzaţia de robusteţe se accentuează graţie liniilor laterale bine definite ce se revarsă spre spate.

Designul părţii dorsale a fost înzestrat cu un strop de agresivitate datorită liniilor oblice care coboară dinspre stopuri până pe capacul portbagajului, o trăsătură întâlnită şi la Skoda Rapid. Privită din lateral, maşina are o alură compactă, însă formele unduioase păstrează un farmec franţuzesc aparte.

Călcâiul lui Ahile se regăseşte în interior. Deşi era de aşteptat folosirea de materiale inferioare calitativ şi o predominanţă clară a plasticului, maşina aparţinând segmentului low-cost, interiorul este sub standardele exteriorului.

La fabricarea bordului sunt folosite materiale tari şi plastic în exces, în contradicţie cu designul simplu şi plăcut, precum şi cu spaţiile de depozitare supradimensionate.

Butoanele pentru geamurile electrice sunt amplasate nu prea ergonomic între consola centrală şi schimbătorul de viteze, iar cotiera faţă nu e comodă în momentul schimbării vitezelor.

În rest, însă, C-Elysee nu prezintă alte minusuri în privinţa cockpitului. Dimpotrivă, poate fi lăudat pentru spaţiul generos de care beneficiază cei de pe banchetă, atât pentru genunchi, cât şi pentru cap. În plus, portbagajul lui Citroen C-Elysee este foarte încăpător cu cei 506 litri ai săi şi accesul facil.

În pagina următoare detalii despre peformanţele şi ţinuta de drum a lui C-Elysee.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide