Chevrolet - Diesel pentru berline

Din această primăvară, Chevrolet Europe îşi continuă expansiunea pe piaţa europeană cu ajutorul noului diesel common-rail de 2,0 litri, cunoscut deja de pe SUV-ul Captiva.

Chevrolet - Diesel pentru berline Chevrolet - Diesel pentru berline

Vârful de gamă Epica şi familia Lacetti au de acum în ofertă şi noua motorizare diesel, intrând în clubul berlinelor abordabile, propulsate de motoare cu aprindere prin compresie. Cam târziu, dar “mai bine acum decât niciodată” şi-or fi spus americanii şi coreenii de la GM DAT, conştienţi că în Europa convingi familiştii în primul rând prin costurile reduse ale maşinii. Ce caută oamenii ăştia de la poluri opuse taman în Europa? Evident, profitul, numai că, pe bătrânul continent, berlinele de volum Chevrolet aveau un mare handicap: lipsa unui diesel din ofertă.

Mici, dar cu ambiţii mari (moştenite de la Daewoo), cei de la Chevrolet Europe au aşteptat momentul potrivit, care a venit o dată cu lansarea pe piaţă a SUV-ului Captiva, propus cu o motorizare diesel complet nouă. Un pas mic pentru lumea auto, dar revoluţionar pentru Chevrolet Europe – şi asta pentru că nu au apelat la banca de organe a verilor de concern Opel sau Saab, ci au conceput singuri un propulsor nou-nouţ. De fapt, inginerii americano-coreeni nu au luat-o de la zero, ci au preluat şi dezvoltat un proiect al cunoscutului motorist italian VM Motori, care a “înzestrat” multe modele americane cu motorizări diesel, pentru europeni.

Revenind la dieselul de pe berlinele Chevrolet, oficialii au ales drept locaţie pentru lansarea acestuia pe berlinele Epica şi Lacetti calma provincie spaniolă Salamanca. Calmă, dar plină de istorie, pentru că orăşelul cu acelaşi nume se remarcă datorită celor două catedrale medievale şi prin cea mai veche universitate din Spania. Aici a studiat Cervantes, autorul celebrului Don Quijote, cel care se lupta cu morile de vânt; şi tot aici, Columb a înfruntat reticenţa consiliului de învăţaţi ai Spaniei cu privire la voiajul lui spre Indii. Am putea spune că Chevrolet a ales un loc ciudat pentru lansarea noului său diesel pe Epica şi Lacetti: oare încercarea de a cuceri piaţa diesel europeană nu va fi ca o luptă cu morile de vânt, în condiţiile unei concurenţe acerbe? Jurnaliştii prezenţi la faţa locului am avut rolul consiliului reticent…

Citeşte mai departe în pagina următoare »