Adică dincolo, la concurenţa din clasa compactă, au trecere mai mare motoarele diesel cu cilindree mai mică de 2,0 litri.

Chevrolet Lacetti Chevrolet Lacetti

Familia Lacetti a intrat, în sfîrşit, în rîndul compactelor diesel. Astfel, GM DAT se aşteaptă la dublarea vînzărilor pe continentul nostru, numai că există o mică hibă în planul lor – cilindreea este cam mare, dacă ne uităm la vînzările competitorilor din clasa compactă, unde în vogă sînt dieselurile sub 1,6 litri, datorită consumului mai mic şi performanţelor cel puţin satisfăcătoare, dar şi din cauza impozitelor corelate cu cilindreea. Le acordăm circumstanţe atenuante coreenilor: este vorba despre primul diesel in-house, aşa că nu a fost timp pentru dezvoltarea unuia mai mic, derivat din acesta. Poate mai încolo.


Deocamdată, faţă de Captiva, pentru Lacetti proiectanţii s-au arătat mai zgîrciţi: turbina cu geometrie variabilă a fost înlocuită cu una normală, iar puterea a scăzut cu 29 CP. Plus concesii destule în ceea ce priveşte materialele fonoabsorbante – în mers, eşti permanent conştient că acest diesel, deşi respectă normele Euro 4 şi este dotat cu sistem common-rail Bosch de generaţia a doua, a costat puţin. Oricum, argumentul preţului este suficient pentru cei mai mulţi dintre clienţii vizaţi de cuplul berlină-break.


“Cura de slăbire” în domeniul puterii nu a afectat răspunsul motorului: cuplul este prezent la datorie încă de la 1.500 rpm, iar comportamentul e aproape vivace (dacă nu ar fi penalizat de trenul de rulare mediu sau de timoneria perfectibilă a schimbătorului). În cazul variantei hatchback, dacă te concentrezi mai mult pe agilitatea surprinzătoare a trenului de rulare, zgomotul devine un companion normal. Dar tot zgomot rămîne.

În privinţa sedanului şi a break-ului, nu trebuie să vă faceţi iluzii: abordează tema banalităţii fără menajamente, fapt ce se vede şi în comportamentul maşinii, care preferă în spatele volanului persoane fără dorinţe de afirmare în domeniul pseudopilotajului.


Cilindreea de 2,0 litri avantajează cuplul motor, însă consumul mediu este mai mare decît al concurenţilor, pornind din jurul valorii de 6 litri/100 km. Un plus pentru cei foarte comozi – opţional este disponibilă o cutie automată (cam rară la concurenţă) –, numai că performanţele dinamice scad drastic, iar consumul creşte cam cu un litru la sută. Clasic.


La fel de clasic ca redutabilul raport preţ/dotări, o specialitate a coreenilor. Care acum aruncă mănuşa şi în domeniul diesel. O mănuşă cam mare, deocamdată.