Bravo/Brava... putin Stilo... hai, ca e mai bine cu Bravo...

Fiat Bravo Fiat Bravo
Am fost la Roma vreme de trei zile, dar nu cred ca asta va intereseaza prea tare. Capitala Italiei este unul dintre locurile ideale pentru shopping, mai ales daca “aterizezi” acolo in sezonul reducerilor. Dar eu nu m-am dus la Roma pentru cumparaturi, ci ca sa-l descopar pe noul Fiat Bravo. A fost o intreaga aventura, concretizata in cautari, sprinturi, varice, dormit cu halatul de baie pe mine pentru a nu ingheta in camera de hotel, profesat meseria de statuie pret de aproximativ o ora intre 60.000 de suporteri fanatici ai echipei AS Roma inaintea meciului cu AC Milan s.a. De ce? Ca sa vad ce poate masina in cadrul unui drive test pe un fabulos traseu de 39 de kilometri – o linie dreapta presarata cu vreo zece semafoare si incheiata cu un sens giratoriu, unde trebuia sa intorci pentru a urma aceeasi linie dreapta, dar in directie opusa.

In acest moment, nu cred ca intelegeti ce legatura are titlul articolului meu cu Fiat Bravo. Exista una si va anunt ca este deosebit de interesanta, dar sa purcedem la descoperirea noului model asa cum se cuvine.

La capitolul design, italienii nu au stat rau niciodata si rareori au dat gres. Nu si in cazul de fata, caci Bravo este o masina frumoasa, cu o caroserie ce se inspira clar din Stilo, dar si de la concurenta (a se intelege VW Golf). Chiar daca nu exista detalii care sa faca trimitere clara la un model sau altul, per ansamblu se simte ca designerii italieni si-au facut temele bine. Au realizat un produs cu o linie proaspata, ce te imbie sa semnezi cecul care te va transforma din admirator in proprietar.

La prima vedere, interiorul este altceva decat eram obisnuiti sa primim de la un Fiat. Liniilor frumoase de la exterior le corespunde un interior sportiv, asezonat cu materiale corecte si agreabile. La o a doua privire, dai si peste niste plastice din lotul folosit la realizarea interiorului lui Punto Classic. Daca plasticul ar fi fost predominant in habitaclu, as fi inteles, dar el e prezent doar in micile finisari de pe panourile portierelor – suficiente pentru a distruge magia, atat vizual, cat si tactil. Pozitia la volan este usor inalta, la cei 187 cm ai mei ramanand extrem de putin spatiu intre cap si plafon. Ergonomic, lucrurile se prezinta bine, exceptie facand butoanele farurilor si lampilor de ceata, amplasate pe partea dreapta a consolei centrale. O pozitie excelenta pentru a fi accesate de pasagerul din dreapta. Please log on...

Fiat Bravo este primul model care poate fi dotat optional cu sistemul Blue&Me, dezvoltat de Fiat si Microsoft. Prin urmare, e un automobil care functioneaza si pe baza de Windows Mobile, iar in test nu a dat ecran albastru. Blue&Me integreaza sistemul de navigatie cu comanda vocala, sistemul audio cu o versiune de Windows Media Player, computerul de bord si conectivitatea Bluetooth. In plus, va puteti aduce de acasa, pe un stick de memorie, melodiile in format MP3, pentru a le asculta in masina.

Pe traseul de care vorbeam, am testat versiunea echipata cu propulsorul 1.9 Multijet de 150 CP. Un motor agreabil in combinatie cu cutia manuala cu 6 trepte. El trage bine dupa 2.500 rpm si continua sa o faca usor peste 4.000 rpm. Tinuta de drum este corecta atata timp cat nu fortezi nota, pentru ca, daca o faci, puntea spate semiindependenta isi dovedeste imediat limitele. Nici directia nu recomanda Bravo ca pe un model cu valente sportive, din acest punct de vedere existand o contradictie intre designul exterior si cel interior, gama de propulsoare care ofera de la 120 la 150 CP si comportamentul masinii. In buna traditie romaneasca, am ocultat programul si am evadat la bordul versiunii cu propulsor 1.4 Tjet, care dezvolta 150 CP. O surpriza placuta propulsorul: trage bine pana la 6.400 rpm, unde este taiata alimentarea, nu se manifesta violent, iar puterea e livrata linear. Pacat ca sunetul celor 4 cilindri tradeaza cilindreea miniona. Imi cer scuze, domnule Soldici, pentru cele 20 de minute intarziere, dar am dorit sa-l cunosc pe noul Fiat Bravo, nu sa admir peretii cladirilor.