Ford C-MAX

Autor: Roxana Ciuhulescu 12 aug. 2007 Test in premiera

Deşi la noi piaţa monovolumelor nu este foarte dezvoltată, tot mai mulţi romăni se orientează către maşinile de familie. De înţeles atunci cînd ai cîte doi-trei copii, nevasta însărcinată, ori o familie bogată în soacre, bunici, mătuşi, fraţi, veri. Că aşa e cînd ai familie numeroasă, trebuie să te gîndeşti şi cu ce s-o duci la grătar sau la nuntă. Toţi importatorii din Romănia vin pe piaţă cu modele din ce în ce mai dotate pentru familii. Aşa e şi cu Ford, care aduce acum la noi modelul C-Max. Cît de bine se va vinde acesta nu ştim încă. Ideea este că noi am testat versiunea cu facelift în Germania şi am rămas fără grai (într-un sens pozitiv).

Lansat anul acesta la Salonul Auto de la Geneva, noul C-Max vine cu destul de multe modificări faţă de generaţia anterioară, atît din punctul de vedere al designului, cît şi din cel al dotărilor. Preluînd designul “Kinetic” de la familia Ford, C-Max prezintă noi dotări: spoiler coborît faţă de al generaţiei precedente, guri de aerisire separate, oglinzi rabatabile cu semnalizatoare integrate, proiectoare de ceaţă, spoiler spate redesenat şi stopuri cu leduri. Modelul a beneficiat de schimbări şi la interior, primind ceasuri, o consolă centrală nouă, cu iluminare în tentă roşie, şi noi decoraţiuni pe interiorul portierelor.

Ford C-Max va fi susţinut în Romănia de patru echipări: Ambient, Trend, Ghia şi Titanium. Opţiunea X-Pack se va regăsi la ultimele două, în timp ce opţiunea Sport va fi prezentă pe modelele Trend. Cei care vor alege echiparea de top vor beneficia nu doar de sticla albastră, ci şi de interiorul ”brushed crome” şi de jante de 17’’ cu anvelope de 205/50 R17, în timp ce la versiunea sport, C-Max oferă în plus o suspensie coborîtă, scaune sport şi volan îmbrăcat în piele.

Inginerii de la Ford s-au gîndit la un control şi o stabilitate mai bune în viraje pentru noul C-Max, astfel încît modelul este acum cu cinci centimetri mai lat şi e asistat de tot soiul de sisteme standard sau opţionale precum: ABS, EBD, EBA, ESP. În seria opţionalelor, Ford propune şi un foarte interesant sistem AFS, care adaptează direcţia farurilor în funcţie de cea a maşinii, favorizînd o mai bună vizibilitate în curbe.

Şi pentru că familiştii sînt înnebuniţi după confort, nu după sportivitate, C-Max are în faţă scaune ergonomice. Lor li se adaugă sistemul Comfort Seat, care le permite pasagerilor din spate să beneficieze de mai mult spaţiu prin rabatarea scaunului din mijloc şi deplasarea pe diagonală a scaunelor laterale. Opţional, există şi un acoperiş panoramic cu protecţie solară, care poate fi “închis” cu jaluzele orizontale, în funcţie de dorinţele pasagerilor.

Noua maşină de familie vine pe piaţă cu trei motorizări pe benzină: 1.600, 1.800 şi 2.000 cmc, ce dezvoltă de la 100 la 145 CP şi un cuplu maxim între 150 şi 185 Nm. Aceste motorizări includ blocuri şi capete de cilindri din aluminiu, pentru a reduce masa şi a coborî centrul de greutate al maşinii. Motorul de 2.000 cmc poate fi alimentat şi GPL sau comprimat CNG. Este disponibil şi un Duratec HE Flexifuel de 1.800 cmc, care funcţionează cu combustibil alternativ bazat pe un amestec de 85% bioetanol, reducînd gradul de poluare cu aproape 80%.

Pentru cei care doresc o motorizare diesel, C-Max vine cu trei oferte: 1.600, 1.800 şi 2.000 cmc, cu puteri între 90 şi 136 CP şi un cuplu maxim de 215 Nm, respectiv 320 Nm. Motorizările de top sînt dotate cu sisteme de filtrare a particulelor. Toate aceste motoare furnizează o putere mare de tracţiune, dar nu cu preţul creşterii consumului de carburant. Acesta este relativ mic, variind între 4,8 l/100 km pentru motorul de 1.600 cmc şi 5,8 litri/100 km pentru cel de 2.000 cmc.

Aşadar, dacă nu vreţi să vă transportaţi familia cu autobuzul sau cu microbuzul împrumutat de la un vecin sau coleg de serviciu, vă puteţi orienta spre noul Ford C-Max, o maşină destul de sofisticată, care va satisface chiar şi nazurile celei mai nesuferite soacre.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...
Tags:



Comentarii
Inchide