Am făcut cunoştinţă cu Ford Ranger în urmă cu trei ani. Nu pot spune că am rămas cu amintiri prea plăcute de atunci, doar abilităţile off-road salvînd în final imaginea.

Ford Ranger Ford Ranger

Acum m-am reîntîlnit cu Ford Ranger, parcă acelaşi la prima vedere şi totuşi parcă nu. Se remarcă o maturizare a designului şi o aliniere a părţii frontale, din punct de vedere estetic, la imaginea noii game de utilitare Ford. Secţiunea frontală este dominată de grila de mari dimensiuni a radiatorului, traversată de două bare cromate, care încadrează sigla Ford.

Personal, găsesc o oarecare asemănare cu gama de pick-upuri de peste Ocean a constructorului. Un plus semnificativ este de găsit în interior, viaţa la bord fiind mult mai plăcută graţie atît materialelor superioare utilizate la realizarea acestuia, cît şi designului simplu şi elegant. Dar adevăratele valori ale lui Ranger sînt de descoperit atunci cînd maşina e pusă la muncă.

Acum, modelul se laudă cu o sarcină utilă de 1.090 kg şi cu o masă remorcabilă de 3.000 kg. Pentru a le face faţă, propulsorul diesel de 2.500 cmc dezvoltă 143 CP la 3.500 rpm şi un cuplu motor de 330 Nm la 1.800 rpm. Motorul este pus în valoare de o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, extrem de plăcută în utilizare. Maşina a fost dotată şi cu o cutie de transfer, de unde poate fi selectat modul 4x4 sau reductorul, în cazul rulării în condiţii dificile în offroad.

Ţinuta de drum este poate cea mai reuşită surpriză cînd vine vorba de Ranger. Deşi pe puntea spate se află arcuri lamelare, pe asfalt maşina păstrează traiectoria cu acurateţe. Datorită greutăţii mari pe faţă şi spatelui uşor, la limită maşina este subviratoare, însă o abordare corectă a virajelor, cu accelerare după jumătatea acestora, va elimina acest neajuns. La ţinuta bună de drum contribuie şi diferenţialul cu alunecare limitată montat pe puntea spate.

Dacă este provocat, Ranger ştie să fie supravirator şi să gliseze elegant pe “acele de păr”. Pe drumurile de macadam, recomand rularea în regim 4x4, puntea spate uşoară devenind extrem de jucăuşă şi imprevizibilă în cazul rulării cu tracţiune spate.

O surpriză plăcută a reprezentat-o şi consumul: în test, am parcurs cu un plin 550 km, dintre care 330 în condiţii de off-road dificil. Noul Ford Ranger poate fi o unealtă pe lîngă casa omului, dar şi un partener de aventură.