Premiera  În direct din Portugalia, test cu noul Volvo S60

Cel mai senzual şi spectaculos Volvo din istorie nu este atât de dinamic pe cât arată. Chiar şi aşa, însă, Audi, Mercedes-Benz şi BMW au de acum un concurent suedez care să merite toată atenţia.

În direct din Portugalia, test cu noul Volvo S60 În direct din Portugalia, test cu noul Volvo S60

M-am săturat de toate glumele cu Volvo "Made in China". Nu,acest nou Volvo S60 nu este construit înChina şi, dacă vreţi să ştiţi adevărul, preluareacompaniei suedeze de către Geely încă nu s-a produs.

Cu toţi cârcotaşii pe cap, cu Ford la uşă, cu hârtiile de"transfer" în geantă şi cu toată mass media din lume cu ochii peei, cei de la Volvo şi-au văzut de treaba lor suedeză 100%şi au lansat noul Volvo S60. Noua limuzină de clasă medieproiectată şi construită 100% în Suedia.

Noul Volvo S60 este o berlina de clasa media care va rivaliza in primul rand cu Audi A4

Volvo îşi poziţionează noua creaţie alături de modelele de clasămedie germane, dar, sincer, cel mai bine ar fi să văgândiţi la noul S60 ca un concurent foarte direct pentru Audi A4 (tracţiune faţă versus tracţiune faţă), dar şiunul mai îndepărtat pentru noul Opel Insignia... cu siglă IKEA. Am mai putea pune la socotealăSaab 9-3, Alfa Romeo 159 sau Toyota Avensis.

Totuşi, S60 este undeva la mijloc. Este mai scump ca o Insigniasau un Avensis, dar mai ieftin decât trio-ul german. De exemplu,în România Volvo va poziţiona preţurile noului S60 cu 4 -5% mai jos decât cele ale lui A4, la motorizări şiechipări comparabile.

Este o veste foarte bună pentru cei care sunt atraşi de "cel maihigh-tech Volvo din istorie", după cum este lăudat S60 de cătrecreatorii săi. Care recunosc şi faptul că acest nou S60 este celmai luxos produs Volvo comercializat momentan. Volvo S80? Uitaţi-l. S60 are materiale identice în interior, undesign foarte fresh şi finisaje mai bune.

Cine doreşte, da, poate să sară deja cu banii. Există un stoccomandat deja pentru România şi din acesta primele livrăripot avea loc în iulie-august. Dacă veţi comanda maşinaacum după propria configurare, livrarea se va muta înseptembrie.

Oficialii Volvo România speră să comercializeze anul acesta 50de unităţi prin intermediul celor şase dealeri naţionali, dar,sincer, cred că avem de-a face cu ceva pesimism prea calculatpentru această subapreciere de vânzări. Chiar dacă suntem în plinăcriză, Volvo S60 poate deveni maşina care să bată A4 înRomânia.

De ce - vedem înurmătoarele pagini.

Citeşte mai departe în pagina următoare »