Premiera  Infiniti FX30d S

Infiniti a intrat relativ de curând pe piaţa europeană. Şi a făcut-o cu succes, automobilele create de divizia premium Nissan fiind bine primite de clienţii europeni. Astăzi Infiniti mai face un pas către cucerirea Europei. A pus un motor diesel sub capota SUV-ul FX.

Infiniti FX30d S Infiniti FX30d S

Fiind o marcă care a debutat în Statele Unite aleAmericii, Infiniti a mizat mereu pe motoarele pe benzină.Mari şi puternice. Dar faptul că Infiniti vrea să cucerească şipiaţa premium europeană a ridicat o problemă. Europenii iubescmotoarele diesel. Chiar şi pe maşinile scumpe. Aşa că Infiniti nuputea să rămână un consumator de motorină în gamă. Nici măcarSubaru nu a rezistat în Europa fără un turbodiesel.

Aşa că primul propulsor diesel Infiniti îşi face debutul.Este încredinţat pentru început SUV-ului FX urmând ca înviitorul apropiat motorul diesel să echipeze şi modelele EX şiM.

Dar să ne concentram asupra modelului FX. Este unul dintre celemai arătoase SUV-uri premium. Capota lungă, roţi mari şi oatitudine fioaroasă. Iar acum avem un motor diesel sub acea lungăcapotă. Este vorba de un turbodiesel V6 de 3.000 cmc provenit dinfamilia de motoare Renault Nissan. A fost însă modificat serios deInfiniti şi dezvoltă acum 240 CP şi 550 Nm. Viteza maximă este de212 km/h iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 8,3secunde. Constructorul se laudă cu un consum mediu de 9 l/ 100 km,dar în viaţa de zi cu zi, cifra este ceva mai mare. Putereamotorului este transmisă în mod normal către roţile din spate prinintermediul unei cutii automate cu şapte trepte. Dacă condiţile dedrum o cer repartiţia către punţi se schimbă până la 100% pe punteafaţă.

Infiniti mai introduce şi un sistem de prevenire apărăsirii accidentale a benzii de rulare în premieră europeană.Sistemul detectează banda de rulare şi îl avertizează pe cel de lavolan când o părăseşte fără a semnaliza. În caz extrem intervine şifrânează roţile pentru a readuce maşina pe drumul cel bun.

FX30d este disponibil în două variante de echipare: GTşi S plus versiunile Premium, iar Infiniti se aşteapă ca 85% dinvânzările modelului FX în Europa să fie variantadiesel.

Citeşte mai departe în pagina următoare »