Urmeaza o poveste despre felul cum viata bate filmul, iar Astra TwinTop – un Charger. Sau, ma rog, pe-aproape.

Opel Astra TwinTop Opel Astra TwinTop

Richard Brown tocmai se trezeste in San Diego, in timp cenoi inca mai stam tolaniti in fotoliile de la clasa Business, indrum spre California. Tinar de culoare, Richard e un baiat norocos.Cu parinti bogati, n-a gustat niciodata din viata de ghetou. Nu caar exista vreunul in San Diego, oras poreclit si "The Finest Cityin America". Dar singele apa nu se face, iar Richard vrea sa fie ungangsta. Prietenii il cunosc drept Rakeem. Este un playaautoproclamat (un fel de baiat da baiat, ma-ntelegi…). Isi manincacerealele de mic-dejun stingher, in timp ce o asculta pe mama lui:"Richard, iar te vad in hainele astea?! Ce o sa zica fata aiadraguta?".

Da, e zi mare. Iubita lui, pe care a cunoscut-o in campus, vine invizita. Blonda, alba si inalta, dintr-o familie buna, depoliticieni, a fost atrasa de stilul lui "inconfundabil". Iarpovestea de dragoste trebuie sa continue, mai ales ca lui nu-iplace sa doarma singur.

Estimp, avionul nostru tocmai ateriza. Studiam orasul lipiti dehublouri, ochii nostri incercind sa retina cit mai mult din pleiadade informatii cu care erau bombardati. Filtrul de securitate s-adovedit cam anevoios, bagajele au venit greu pe banda rulanta, darprima noastra zi peste Ocean a inceput bine: o blonda superba,inalta, cu trasaturi fine si suprafete curbe potrivite ne deschideacalea prin multime, in timp ce inaintam spre iesire.

Afara, sintem coplesiti. Normal, am venit cu multe ideipreconcepute si cercetam totul avizi sa primim confirmari. Aerulmiroase mai bine? Parca da (desi sigur e mai poluat). V8-urile sunabine? Clar (si asa si e). Femeile sint bune? A, da. Unde e blondaaia sa ne uitam mai bine la ea? O vedem cum se indreapta catre unCharger negru, grav, pimp-uit la maximum.

Richard nu mai e prezent. Dar Rakeem a ramas pe pozitii. Statolanit pe scaunul soferului. Abia vede ce se intimpla in jurulmasinii, dar, deh, pozitia e foarte importanta. O zareste peBrianna, insa nu schiteaza nici un gest. In schimb, calcaacceleratia, pentru ca V8-ul de 6,1 litri si 425 CP sa dea de vesteca al ei "suga' daddy" e prin preajma. Ea il vede si vine lamasina. Asta e! Momentul lui de glorie: coboara incet, sa-i vadalumea (si, evident, ea) fesul FUBU, tricoul mulat, duzina delanturi, boxerii de matase, blugii care-i atirna pe la glezne(toate negre) si ghetele imense, maro.

Noi, deja la volanul masinii, ajungem Charger-ul din urma, lasemafor. Un afroamerican imens ii povesteste aprins ceva blondeidin aeroport. Aceasta, usor plictisita, se uita nesanatos de multla masina noastra si-i zice: "Uite, draga, masina asta e frumoasa.Tu de ce n-ai un cabrio?". Oops…

Rakeem simte cum ia foc. Sa fie umilit de doi albi si de tinicheaualor?! I-ar impusca pe loc, dar pistolul din buzunar nu impuscadecit bacteriile: e umplut cu apa de gura. Ca sa-si mai speleonoarea, tisneste ca din pusca (si plin de ciuda) de la semafor,HEMI-ul miriind ascultator, din imensele evacuari, catre"dusmani".

Asta e, Charger e Charger, iar cei 180 de cai ai luiTwinTop n-au nici o sansa. Dar CC-ul german, care, de curind, aprimit un facelift discret, are alte atuuri. Impreuna cu celelaltevariante de caroserie, a imbogatit vinzarile producatorului dinRüsselsheim - de la prezentarea gamei H (2004) - cu 1,2 milioane deunitati. Asta inseamna ca modelul Astra, per total, se claseaza pelocul doi in Europa.

In parcul auto pus la dispozitia noastra de GM se aflau si altevariante (cum ar fi GTC sau Caravan), dar TwinTop se preta cel maibine traseului care ne-a purtat din San Diego pina in Palm Springs,paradisul pensionarilor bogati din America.

Opel a intirziat mult cu prezentarea acestei masini, multi punindtimpul mare de reactie pe seama neputintei. Insa, daca privestiproblema din alt unghi, parca se contureaza o tactica delocgresita, care s-a adeverit si pe parcursul testului. In loc sa iastartul repede, de la vremea cind coupe-cabrioletele erau doar instadiul de tendinta, germanii au preferat sa-i lase pe concurentiimai curajosi (Peugeot, Renault) sa-si prezinte modelele primii,acestia cheltuind averi intregi cu promovarea. Cind segmentul adevenit destul de promitator, pac, a aparut si TwinTop. Iata caanumite salarii sint pe deplin justificate la GM…

Transformarea unui Astra normal in cabriolet s-a facut lafel ca in cazul modelelor precedente. Adica forma este armonioasa,eleganta si frumoasa, interiorul - decent (chiar daca bancheta emai mult pentru show), iar portbagajul - incapator. Faceliftulrafineaza si mai mult aceste idei de baza. La exterior, apare unelement cromat mai mare (pe grila), iar spoilerul frontal seinchide intr-un V stilizat. De asemenea, la un anumit nivel deechipare, interiorul farurilor este vopsit in negru. In habitaclu,asa cum recunosc si oficialii, nu sint schimbari majore, doar ca sepot alege capitonaje in culori noi, iar materialele si asamblareasint mai premium. Nou este si propulsorul turbo de 1,6 litri,beneficiar al distributiei variabile, cu care Opel isi anuntapolitica de downsizeing. Adica sint preferate motoarele mici,supraalimentate, mai puternice decit unele de dimensiuni sporite (2litri turbo, 170 CP), dar cu un consum mai redus (in acest caz, cu13%). Propulsorul este dotat si cu o functie overboost, care ridicacuplul maxim, pentru citeva secunde, cu 33 Nm (la 266 Nm).

Teoria suna excelent, iar practica o confirma oarecum. 1.6 Turbo semisca bine, dar niciodata violent (cu toate ca se simt influente involan), feeling-ul fiind mediu. Oricum, puterea este arhisuficientapentru toate situatiile normale de trafic.

Trenul de rulare a reprezentat cea mai mare surpriza. Combinat cu odirectie OK, frine bune si o cutie manuala cu 5 trepte decenta,ofera o dinamica sigura, lipsita de surprize, necompromisa depneurile cu talon mic (da, nici chiar drumurile americane nu sintperfecte).

TwinTop are avantajul ca iti ofera experienta cabrio intr-un"ambalaj" aratos (concurat doar de GTC), cu o functionalitate pestemedie. Iar daca si fetele frumoase intorc capul dupa el, parereamea, pachetul este complet.