Perzentare gama Ducati 2007

Perzentare gama Ducati 2007 Perzentare gama Ducati 2007

Pentru a păstra ce e mai frumos pentru sfârşit începem prin a enumera modelele care „ne părăsesc”.

De-a lungul celor 10 ani de viaţă, cel mai mic Monster (exceptând modelele de 400 cmc disponibile doar pentru Japonia) a primit denumirea de Baby-Duke. Monster 600/620 trece în rândul modelelor ieşite din fabricaţie, fiind înlocuit încă de la mijlocul lui 2006 de către Monster 695.

Cu un surplus de 10 CP, motorul noului entry-level Ducati răspunde cu succes provocărilor concurenţei japoneze apărute în ultimii ani. Astfel, pe hârtie, Ducati Monster se demonstrează cu 1 CP peste Suzuki SV 650 sau Kawasaki ER6, ambele bicilindrice de 650 cmc şi se aproprie destul de mult de performanţele fratelui S2R (77 CP din 803 cmc). Cel mai mare câştig este însă reducerea costurilor de exploatare prin mărirea intervalelor de întreţinere.

Motorul este unul nou, împărţind cu fratele mai mic foarte puţine componente. Arborele motor este mai compact, cursa pistoanelor fiind redusă cu 3,3 mm. Turaţia de putere maximă a scăzut cu 1.000 rpm, ceea ce contribuie la reducerea uzurilor. Masa proprie la gol este de 168 kg, cu 3 kg mai mult decât cea a SV-lui, însă vom ţine cont că la SV se adaugă şi lichidul sistemului de răcire.

Deşi este considerat model 2007, în Italia Monstrer-ul 695 se află în vânzare încă din luna august şi a reuşit să intre în topul celor mai vândute 20 de motociclete dacă nu luăm în considerare şi scuterele (poziţia 13 cu 2.629 unităţi, până la 1 decembrie).

Un alt model care nu va mai vedea prea curând liniile de asamblare este Multistrada 620. Se pare că italienii vor să renunţe definitiv la motorul de 618 cmc, dar nici despre un Multistrada 695 nu se aude nimic. Probabil că „ducatiştii” au preferat varianta de 1.000 cmc în locul micuţei şi agilei variante medii. Apropo de Multistrada 1000: aceasta a fost înlocuită de Multistrada 1100, care beneficiază de un propulsor dopat cu aproape 100 cmc.

Din cei 1.078 cmc, motorul 1100 Desmo furnizează 95 CP la 7.750 rpm, cu 250 rpm mai jos decât modelul precedent. Ca şi în cazul mezinului familiei Monster, creşterea cilindreei a avut ca principal scop reducerea cheltuielilor de exploatare cu 50%. S-a obţinut totodată o progresie aproape liniară a puterii şi o reducere a noxelor sub valorile impuse de normele Euro3.

Gama Sport-touring se reduce la doar două modele prin dispariţia din ofertă a lui ST4. De fapt, cele două modele (ST3 şi ST3 s ABS) sunt variante ale aceluiaşi ST3.

La final de carieră a ajuns şi familia SuperSport. Ultimul exponent al acesteia era SS 1000 DS, iar din această iarnă şi el a ieşit la pensie, rămânând doar în stocurile dealerilor. Recomandăm astfel celor care caută o motocicletă sportivă, dar nu neapărat una superputernică, să profite de eventualele lichidări de stocuri.

Citeşte mai departe în pagina următoare »