Peugeot RCZ testat în premieră în România

200 de ani Peugeot. Câte generaţii, ce vârstă. La Mulţi Ani! Identitatea Peugeot a evoluat, iar primul produs este RCZ. L-am condus în România, şi am zâmbit de plăcere.

Peugeot RCZ testat în premieră în România Peugeot RCZ testat în premieră în România

Iniţial mi-am spus: Uite altă caroserie frumoasă care va fi învăluită de anonimat,pentru că nu va fi ajutată de o mecanică pe măsură. Ultimeleinteracţiuni cu modele Peugeot nu îmi garantau perspectiva unuimodel care să fie mai mult decât o formă frumoasă. Totuşi, cevamister se aduna în jurul acestui model din punctul meu de vedere,şi asta pentru că review-urile din presa de specialitate de afarăerau pozitive.

Un feedback bun venit nu numai de la presa franceză, ci dintoate părţile. Cu RCZ am interacţionat acum aproape un an, preţ decâteva minute, la salonul auto de la Geneva. Am admirat liniacaroseriei, dar un salon auto, cu atâtea tentaţii în jur, nu estecel mai bun loc unde să analizezi designul unui model. În lumeareală, RCZ este o prezenţă care nu poate fi ignorată. De ce? Pentrucă maşina arată senzaţional.

Un Audi TT sau un VWScirocco par a fi deja modele clasice. Francezii au reuşit săconserve în modelul de serie tot şarmul conceptului 308 RCZprezentat de Peugeot în 2007. Poate a dispărut evacuarea centrală,dar şi-a făcut apariţia un eleron pe capacul portbagajului careaduce un plus de dramatism liniei exterioare. Dar RCZ este altcevadin punct de vedere al designului, datorită formei acoperişului,inspirată de la modelele de competiţie. În motorsport, acestacoperiş este cunoscut sub denumirea "double bubble".

Astăzi îl veţi întâlni pe un Dodge Viper, dar a făcutistorie pe Ford GT, pe Maserati A6G Zagato, iar mai recent s-aregăsit şi pe conceptul Bentley GTZ Zagato. Iar în cazulmodelului avut la test, plafonul era realizat din carbon, un negrumat organic flancat de cele două arce de culoarea nisipului. Şiarta nu se termină aici, pentru că luneta spate continuă liniaacoperişului. Nu vreau să mă gândesc cât costă luneta.Partea frontală este preluată de la 308, o liniefrumoasă şi agresivă. Maşina surprinde prin proporţii, pentru căpartea frontală este destul de compactă, cabina este mult avansată,pentru ca, mai apoi, spatele să fie ca o scurgere fluidă ametalului.

Poţi fi uşor dezamagit de interior, pentru că nu are acelaşigrad de extravaganţă ca exteriorul. Dar şi acesta surprindeprintr-o calitate a materialelor superioară celor cu care ne-aobiştuit Peugeot până acum. Un alt atu este spaţiul interior, celpuţin pentru locurile faţă. Apropo, o fi RCZ un coupé2+2, dar, în realitate, este un coupé cu două locuri. Lanevoie, pot fi folosite şi cele două locuri din spate, dar depreferat de către copii.

Scaunele sunt superb desenate, dar lipsa tetierelor se faceresimţită în cazul persoanelor care au peste 1,80 metri înălţime.Acoperişul "double bubble" nu este doar un artificiu de design,chiar eliberează spaţiu la nivelul capului pentru persoaneleînalte. Există şi un pedalier sport metalic, cu un dozaj la pedalade frână care permite "heel and toe". Poziţia la volan este joasă,sportivă, volanul frumos desenat, dar, din păcate, nu oferă o prizăprea bună.

Dacă vă tentează un RCZ, treceţi pe listă şi o pereche de mănuşide condus. Tot pentru persoanele înalte, în cazul unei poziţiicorecte la volan, accesul la comenzile de pe consola centrală va ficeva mai greoi, va trebui să vă ridicaţi puţin din scaun pentru aajunge la ele. Trebuie să pomenesc şi sistemul audio JBL, careoferă o experienţă audio plăcută.

Citeşte mai departe în pagina următoare »