Primul contact cu versiunea Chevrolet Cruze hatchback

Autor: Mihai Dascalescu 16 sept. 2011 Test in premiera

Chevrolet Cruze a fost lansat în 2009 ca un sedan de clasă compactă, care a atras foarte repede atenţia graţie designului îndrăzneţ şi care rupea definitiv legătura cu gama de modele coreene de până atunci, dezvoltate de Daewoo.

Au mai trecut, însă, doi ani până la apariţia unei noi versiuni de caroserie – de data aceasta, un Cruze hatchback cu o alură dinamică, prezentat în premieră mondială la Salonul Auto Geneva 2011, dar prefigurat încă din toamna lui 2010 de un pseudo-concept.

Chevrolet Cruze hatchback are aceeasi imagine de marca indrazneata ca si sedanul

Aşadar, iată-ne sub soarele Croaţiei pentru primul contact cu Chevrolet Cruze hatchback, în cadrul lansării mondiale pentru presă. Încă de la primul contact vizual maşina reuşeşte să se impună prin botul cu o imagine de marcă devenită destul de puternică în foarte scurt timp. Păcat doar că LED-urile de pe conceptul de acum un an lipsesc din peisaj.

Pe de altă parte, discrepanţa e cam mare între partea frontală reuşită şi spatele desenat mult prea simplist. Practic, stopurile în stil „lacrimă” şi hayonul care respiră pragmatism, în primul rând datorită mânerului evident, fac acest Cruze hatchback să nu aibă personalitate privit din spate.

Spatele este desenat cam simplist, desi profilul lui Cruze hatchback este dinamic

În schimb, plafonul coboară destul de mult, iar luneta este foarte înclinată, aşa încât Cruze hatchback se detaşează uşor de ideea de „compactă normală”, având în realitate un profil mult mai dinamic decât mă aşteptam. Nu voi risca să afirm că arată sportiv, dar, dacă designerii vor concepe un spate mai agresiv la faceliful de peste un an-doi, Cruze-ul în cinci uşi va deveni chiar foarte tentant.

Interiorul maşinii este acelaşi întâlnit în cazul sedanului Cruze. Deci nimic nou sub soare din punctul de vedere al tabloului de bord, ceea ce e foarte bine, deoarece designul general e reuşit şi la fel de îndrăzneţ ca şi botul maşinii, ergonomia foarte bună, graţie butoanelor mari şi indicatoarelor lizibile, iar calitatea materialelor este bună, aşa cum te-ai aştepta de la o compactă europeană.

Interiorul lui Cruze hatchback este acelasi ca la sedan, plansa de bord fiind reusita

Pe banchetă spaţiul este la cote bune, la fel ca în cazul sedanului, atât în ce priveşte genunchii, cât şi ca distanţă la cap. Rămâne valabilă observaţia că trei persoane vor fi relativ înghesuite, de preferat fiind ca în spate să călătorească doar doi pasageri.

În privinţa portbagajului, acesta are o capacitate de 413 litri, mai bună decât a majorităţii modelelor de clasă compactă – totuşi, să nu uităm că acest Cruze hatchback are şi o lungime de 4,51 metri, mai mare decât a unei compacte obişnuite.

Portbagajul lui Cruze hatchback variaza intre 413 litri şi aproape 900 de litri, avand un hayon generos

Faţă de portbagajul lui Cruze sedan, versiunea cu hayon este dezavantajată cu numai 37 de litri. În schimb, Cruze hatchback stă mult mai bine la capitolul modularitate: hayonul are o deschidere largă, iar rabatarea asimetrică a spătarului banchetei permite încărcarea unor obiecte voluminoase, graţie celor 900 de litri eliberaţi astfel.

Să vedem cum se comportă Chevrolet Cruze pe şosea

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide