Renault Laguna Coupe 4Control testat în Romania

Autor: Constantin Ciobanu 14 oct. 2010 Test in premiera

Acum ce înseamnă
4Control
. Să intrăm puţin în dealii pentru că merită.
Un sistem care a fost dezvoltat de Renault împreună cu
Renault Sport.
Un şasiu cu patru roţi directoare, practic
şi puntea spate este directoare. Controlul direcţiei este filtrat
de o unitate electronică care în permanenţă măsoară viteza
de deplasare, unghiul de bracare al volanului, informaţiile venite
de la ABS şi ESP, plus stilul de conducere al celui de la
volan.

Astfel până la viteze de 60 km/h roţile spate virează în sens
opus celor faţă pentru a îmbunătăţi manevrabilitate şi precizia
manevrelor. Peste 60 km/h roţile spate virează în aceaişi direcţie
cu cele faţă pentru a evita o potenţială supravirare. Este redusă
forţa centrifugă care acţionează asupra vehiculului în virajele de
viteză. De asemenea sistemul acţionează şi independent, fără
intervenţia celui de la volan în condiţiile în care sunt sesizate
acceleraţii laterale, specifice unui derapaj uşor pe suprafeţe
alunecoase.

Ceva semne de întrebare am avut şi asta pentru că în teorie, la
viteze de peste 60 km/h când roţile spate virează în aceiaşi
direcţie cu cele faţă poate apare subvirarea. Nu a fost cazul. Din
spatele volanului senzaţia este mai mult decât plăcută. Pe undeva
senzaţia este asemănătoare cu cea dintr-un BMW echipat cu Active
Steering.

Numai că în
Laguna Coupe 4Control
totul este natural. Nu mai ai nevoie de
acea perioadă de acomodare cu reacţiile direcţiei în funcţie de
intensitatea aplicată în coloana de direcţie, cu demultiplicarea
variabilă. Este o direcţie extrem de precisă, directă şi intuitivă.
În lumea reală vei descoperi avantajele ei la manevrele în spaţii
înguste, pe străduţe, acolo unde un viraj la 90 de grade se
negociază exact ca în filmuleţul de prezentare al sistemului,
filmuleţ pe care îl găsiţi în galeria video. Pe undeva poate fi
riscant acest sistem pentru cei din spatele dumneavoastră.

Dacă vă urmăreşte cineva pe străduţe poate avea o surpriză
neplăcută la o astfel de schimbare de direcţie. Şi un plus
semnificativ la capitolul ţinută de drum. Am forţat puţin nota dar
o tendinţă subviratoare semnificativă nu am observat.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide