Echipele din Liga I, dar şi Naţionala, caută necontenit un playmaker. Un coordonator agil, tare pe picioare, virulent şi cu un psihic sportiv. Seat Leon FR pare să fie jucătorul care poate face diferenţa în meciul cu hothatch-urile rivale.

Seat Leon FR Seat Leon FR
Bun-venit, stimaţi pasionaţi de automobile, pe stadionul Concordia din localitatea Chiajna. Atmosferă incendiară în arenă. Noul Seat Leon FR, antrenat de Porsche Bucureşti Vest, debutează în Liga Campioanelor Sportive. Aliniată la centrul terenului, noua jucătoare se prezintă într-o formă fizică de invidiat, atletică (L/l/h: 4.323 m/ 1.768 m/ 1.458 m) şi pregătită pentru o competiţie dură cu rivalele sale din ligă.

Echipat cu un motor TDI de 2.000 cmc, Leon FR pătrunde printre adversari cu 170 CP şi aleargă pînă la 100 km/h în numai 8,2 secunde. În viteza a şasea, păstrează bine mingea la picior pe schimbările de direcţie, chiar dacă valsează un pic precum o balerină pe poante la început de drum. Important este că redresarea în teren are loc rapid, datorită unui ESP comandat de pe banca de rezerve a sistemelor de siguranţă activă. În prima repriză, FR s-a comportat excelent, evitînd în timp util tackling-urile forţei centrifuge pe tuşele terenului şi sprintînd decisiv spre poartă cu pînă la 214 km/h. Putem spune că, în faţa forţei de nestăvilit a FR-ului, doar hazardul l-a protejat pe portar de primirea unei căruţe de goluri, marcate cu un cuplu de 350 Nm/1.800 rpm. La pauză, am hidratat Leon-ul cu încă 9,2 litri de motorină, exact cît consumase în o sută de kilometri alergaţi pe tot terenul. Nu de alta, dar am vrut să fim siguri că va avea resurse musculare suficiente (55 litri) pentru un meci total, cu eventualele prelungiri şi, de ce nu, lovituri de departajare.

Fluier de start al celei de-a doua reprize. Spectatorii şi-au reluat locurile în tribune, nu este timp pentru bomboane agricole, FR-ul atacă neîncetat şi golul pluteşte în aer. Ajuns în marginea careului, întoarce un adversar pe exterior şi... şi... vai... nu se poate, ce intrare dură a unui sprinkler la roata din interior. Să vedem dacă va fi nevoie de intervenţia echipei de medici. Nu, iată că nu se impune... decarul FR se află în perfectă stare, articulaţiile sale protejate de suspensii independente pe faţă – McPherson cu bară stabilizatoare transversală – au evitat perfect atacul brutal al fundaşului. De unde deducem însă şi că jucătorul nostru a încercat să păcălească arbitrul simulînd faultul. Bravo lui! În fotbal se practică asemenea trucuri. La fel şi pe şosea.

Echipa rivală îşi aşează zidul, iar FR cuplează perfect marşarierul şi e gata să execute lovitura decisivă. Brachează impecabil cu ajutorul servodirecţiei electromecanice, se îndreaptă spre balon, şut... şi bară! Extraordinară execuţie în transversală! Dacă Leon nu s-ar fi lăsat pe suspensiile spate – multibraţ cu arcuri elicoidale, de altfel foarte sportive şi ţăpănoase –, probabil că tabela de marcaj ar fi indicat 1-0, un scor la care meciul ar fi fost relansat. Pe o căldură infernală, e timpul pentru o pauză de răcire a anvelopelor 225/45 R17, respectiv 225/40 R18. La reluare, ampatamentul de 2.578 m pare să atenueze mult mai bine denivelările terenului Concordia – ce-i drept, aproape micronice – şi ecartamentul 1.527 m/1.508 m ajută maşina să dribleze foarte uşor jucătorii din trafic iviţi în situaţii extreme. Multe ocazii ratate, nu ne explicăm cum, pur şi simplu mingea nu a vrut să intre în poartă astăzi.

În prelungiri, Seat Leon FR îşi păstrează condiţia fizică optimă de la începutul partidei. Nici un semn de oboseală, nici măcar jumătate de litru consumat în plus cu un climatronic indispensabil pe arşiţă. O nouă incursiune extraordinară printre adversarii trimişi la presing, injecţia directă pasează bine la turbocompresor şi FR-ul este gata de un nou atac. De pe margine se cere calm, iar intercooler-ul domoleşte imediat spiritele încinse la mijlocul terenului. În schemă de atac poziţional, FR-ul combină frumos, mingea curge excelent şi se anunţă o nouă penetrare în careul de şaisprezece metri. Maşina demarează ca din blockstart, o fentă, a doua, un un-doi, FR-ul se sincronizează perfect cu el însuşi şi... şi... fault! Unsprezece metri! Nimeni şi nimic nu-l mai pot opri din drumul spre gol. Cîtă uşurinţă, cît de lejer sprintează, cît de stabil este la orice fentă, cît de bine evită faulturile prin frînarea dublu hidraulică pe discuri ventilate faţă-spate. De această dată, trebuie să înscrie.

Îşi aşează mingea la punctul cu var, face jumătate de tură în spate, iar portarul Nae simte că va fi învins. Cîtă tensiune! Moment de linişte. FR îşi controlează emisiile de noxe printr-un catalizator cu oxidare şi un sistem de recirculare a gazelor, însă spectatorii nu pot simţi cît de încărcat este eşapamentul său în aceste momente de cumpănă, datorită filtrului de particule diesel. Şut... Goooooooooooooool!!!!!! Seat Leon s-a urcat pe garduri de bucurie, îmbrăţişîndu-şi fanii, care l-au aşteptat atîta vreme. În sfîrşit, acum poate fi şi al lor. Ce meci, ce maşină! O victorie meritată, care trimite FR-ul în grupele Champions League. În numerele viitoare, Seat Leon FR va da piept în comparativ cu cele mai tari rivale. Atunci, va trebui să demonstreze că victoria din acest meci nu a fost o întîmplare, ci demersul sportiv al uni brand care rîvneşte la trofeul suprem.