Clasa C de la Mercedes, sau C Klasse cum le place filogermanilor să-i spună, este modelul care trebuie să adune grosul vînzărilor constructorului din Stuttgart.

TEST cu Mercedes C-Class TEST cu Mercedes C-Class

Sub o ploaie tristă, sub un cer înnorat de parcă ar fi strîns în el suferinţa întregii lumi, la Valencia, noul C Klasse a fost raza de lumină a celor care am avut prilejul să-l testăm în premieră. Un design mult mai modern, o nouă platformă tehnică, dotări hi-tech şi un pedigree de lux, moştenit de la ruda sa mai pretenţioasă, S Klasse, fac din C o maşină pe care ne-am dori-o cu toţii.

La un preţ aproape identic celui al generaţiei precedente, C Klasse vine cu noutatea că poate fi oferită în două versiuni de design al părţii frontale. Astfel, la versiunea Elegance, grila faţă este modificată iar logo-ul Mercedes tronează mîndru pe capotă, în timp ce la versiunea Avantgard steaua Mercedes de mari dimensiuni este poziţionată chiar în mijlocul grilei, cam ca la sportiva SL. Dacă prima variantă este adresată clienţilor mai conservatori şi de vîrstă mai înaintată, a doua a fost desenată în aşa fel încît să-i atragă în special pe tineri. Poate şi de aceea este preferata noastră, la ProMotor.

După patru generaţii şi 25 de ani de istorie, cea mai mică berlină are acum toate atuurile pentru a lupta de la egal la egal cu BMW Seria 3, dar şi pentru a-l preîntîmpina pe noul Audi A4, care va fi lansat în această toamnă. Să spui însă despre C Klasse că ar fi o maşină mică este un enunţ relativ, pentru că, la 4,58 m lungime şi 1.700 kg greutate, nu mai pare deloc aşa. Comparativ cu generaţia anterioară, noul C este o maşină mai mare, fapt ce se traduce printr-un spaţiu interior generos chiar şi pentru cei ceva mai înalţi.

Citeşte mai departe în pagina următoare »