Premiera  Test în premieră cu noul Nissan Murano

Nu ştiu cât de mult tremură VW, Mercedes şi BMW la vestea că Murano a primit un motor diesel. Poate pentru că acest diesel a fost preluat de la Pathfinder şi Navara şi este unul din cele mai slabe de pe piaţă? L-am condus pentru a ne convinge. Sau nu.

Test în premieră cu noul Nissan Murano Test în premieră cu noul Nissan Murano

Dintretoate SUV-urile premium de pe planeta Europa, Muranorămăsese ultimul care era oferit cu o singură motorizare,pe benzină. Iar aceasta era o mare problemă, având în vedere că înacest segment, doar 9% dintre maşinile cumpărate sunt echipate cumotoare pe benzină. În plus, fratele premium Infiniti tocmai alansat primul diesel al mărcii deci Nissan nu putea să lase Muranode izbelişte.

Astfel, la lansarea internaţională a lui Juke, despre careaţi putut citi aici ieri, Nissan a adus şiprimele exemplare de Murano dCi, model care vasosi oficial în România tot în toamnă. Curios pentru toată lumea afost faptul că Nissan nu a preluat diesel-ul V6 de peInfiniti pentru Murano ci a apelat la propulsorul luiPathfinder şi Navara, în patru cilindri.

Muranodevine astfel primul SUV premium din lume, din clasa sa,echipat cu motor diesel în patru cilindri. Toţi ceilalţi concurenţidirecţi oferă puteri asemănătoare, folosind motoarele V6 cu puterişi cuplu scăzute. Iată cum primul Murano dCi nu vine echipat cu unpropulsor atât de lăudat precum este noul V6 al mărcii lansat peInfiniti. Întrebaţi de ce nu au preluat acest motor, oficialiimărcii au răspuns că, în cazul lui Murano, există anumitelimite tehnice şi financiare care au dus într-un final la aceastăsoluţie. În traducere acest lucru poate să însemne cămotorul V6 nu a fost potrivit configuraţiei lui Murano şi ar fiurcat preţul de achiziţie prea mult.

Citeşte mai departe în pagina următoare »