Test în premieră cu Volvo S60 D3

Volvo S60 echipat cu cel mai mic motor diesel din gamă a ajuns în redacţia ProMotor. Primul test în România cu D3-ul de 163 CP echipat cu transmisia manuală în şase trepte.

Test în premieră cu Volvo S60 D3 Test în premieră cu Volvo S60 D3

Încă nu m-am obişnuit cu ideea că Volvo îşi promoveazăcel mai reuşit model din istorie cu o campanie cecaracterizează maşina ca fiind "Rebelul". Având în vedere că S60 seluptă cu maşini ca Audi A4 sau Mercedes-Benz C-Klasse, cred că altaar fi trebuit să fie abordarea acţiunilor de promovare. Să nu uitămcă aceasta este singura maşină din lume care opreştesingură în faţa unui obstacol din trafic fie că el este omsau maşină. Siguranţa pasivă a fost dusă la alt nivel de cătreVolvo, lucru de-altfel obişnuit pentru constructorul suedez. Nu potsă nu mă întreb încă o dată. Nu ar fi normal ca Volvo să fie primulconstructor din lume care primeşte şase stele la testele EuroNCAP?!

Nu, ar spune oficialii companiei sus-amintite. Pentru că, celpuţin momentan, Pedestrian Detection esteopţional. În România el este oferit în cadrul unui pachetdenumit Driver Support care mai include comenzi audio pe volan,oglinzi exterioare rabatabile electric, senzor de ploaie, sistemulde avertizare Driver Alert, cel de avertizare asupra obiecteloraflate în punctul mort BLIS şi sistemul de avertizare asupracoliziunii frontale cu Full Autobreak plus cruise control adaptiv.În funcţie de echiparea pe care o alegeţi, preţul acestuipachet este cuprins între 2.046 şi 2.559 euro cu TVAinclus.

Personal nu văd cum ai putea să conduci un S60 ştiind că maşinata nu estre echipată cu aceste dotări. Este ca şi cum ţi-ai cumpăraun M3 fără frânele standard. Sau un Landcruiser fără tracţiuneintegrală. Dotările de siguranţă sunt punctul forte al luiVolvo şi cred că, cel puţin în România, acest lucru poateatrage mai mulţi clienţi decât ideea că acesta este cel mai rebelmodel al mărcii.

În plus, nu toate S60 pot fi considerate ca făcând parte dingama celui mai dinamic Volvo din istorie. Reţineţi şi faptul că S60este considerat astfel datorită unor dotări care nu sunt standard -suspensia cu amortizoare controlate electronic 4C şiservo-direcţia ajustabilă. Aceste două dotări sunt oferiteîntr-un pachet care costă, universal, pentru orice echipare, 1.193euro cu TVA.

Poţi spune că un 2.0T echipat până în dinţi este o maşinădinamică sau un T6 AWD de 304 CP este într-adevărcel mai dinamic Volvo din istorie. Un D3 de 163 CPfără dotările speciale pentru suspensie şi direcţie nu este deloccel mai dinamic Volvo din istorie şi nici măcar cel mai dinamicS60. El are alte calităţi,care dacă sunt completate de oconfigurare inteligentă a maşinii, va rezulta o limuzină de clasămedie care poate lua locul uşor unui A4. Iată de ce.

Citeşte mai departe în pagina următoare »