Premiera  Test în premieră naţională cu a şaptea generaţie VW Passat

Vine o zi când te trezeşti faţă în faţă cu un ceva care pentru o mare parte a lumii este, dacă nu un ideal, cel puţin o aspiraţie firească în procesul de evoluţie socială, sau o continuarea a unei convingeri. Iar dacă acel ceva este o nouă generaţie VW Passat atunci parcă încerci o mică emoţie.

Test în premieră naţională cu a şaptea generaţie VW Passat Test în premieră naţională cu a şaptea generaţie VW Passat

Emoţie nu pentru că subiectul, în cazul de faţă, noul Passat ar avea puteri magice sau hipnotice, ci pentru că estevorba de un model care s-a vândut de-a lungul timpului înpeste 15 milioane unităţi. Este prin urmare un modelcertificat de încrederea a peste 15 milioane de oameni...suficientevoturi cât să poţi "improviza" o dictatură într-o ţară din Americade Sud. Cei de la VW ne-au spus că avem în faţă a şaptea generaţiea modelului, prima fiind lansată în 1973.

Evoluţia stilistică o găsesc inspirată, chiar dacă sunt extremde multe voci care acuză lipsa de imaginaţie a designerilor VW şiaplicarea temei Golf VI la toată gama. Nu poţi condamna o marcăpentru faptul că doreşte a avea o gamă de modele unitară la niveluldesignului, o identitate de marcă coerentă la nivelul designuluipentru întreaga gamă . Designul noului model este inspirat de Phaeton. Cunoua linie s-a dorit amplificarea senzaţiei de dinamică dar înacelaşi timp şi o prezenţă mai impunătoare pe drum. Noul Passat doreşte să îşi consolideze poziţia în segment darîn acelaşi timp se doreşte o alternativă şi pentru cei care arcocheta cu ideea achiziţionării unui model din segmentulsuperior.

Faptul că designul noului Passat este inspirat de Phaeton comunică un mesaj destul declar, se doreşte un model care aspiră la următoarea treaptăsocială. Aici ar trebui deja să inventăm grade de comparaţie pentrusegmentul premium, toată lumea este într-un fel sau altul premium,dar un segment premium definit în funcţie de nevoile şiposibilităţile fiecărui constructor, şi de ce nu de locul asumat înpiaţă. Privit din faţă şi din spate modelul este nou, în schimbprivit din lateral pare acealaşi Passat. Şi parcă încep să aparăsemne de întrebare vis-a-vis de noutatea acestei generaţii B7. Uniipot privi acest nou model, conform declaraţiilor oficiale, ca fiindun facelift mai amplu.

Semne de întrebare care devin isterice ca intensitate o dată ceurci în maşină. Parcă acelaşi interior cu mici retuşuri. Şi în GolfVI trăieşti o senzaţie de deja vu, dar acolo este evident că estevorba de ceva nou. În Passat trăieşti o senzaţie ciudată de prezentşi nu de nou şi viitor. Nu reproşez conservatorismul designuluiinterior, dar este totuşi uşor ciudat să vorbeşti de un model noudoar la exterior. Sunt mici detalii noi care pot trece uşor cuvederea. Pe consola centrală în partea superioară este dispus unceas analogic, exact ca la Phaeton. Sub acesta se găseşte displayulsistemului infotainment - audio, navigaţie - acelaşi ca la vecheageneraţie. Apropo de display-uri, cel amplasat între ceasurile debord este acum color, în genul celor de la noul Touareg şi Phaeton.

A evoluat subtil designul tunelului median unde este poziţionatşi levierul cutiei de viteze. Levierul a câştigat în ergonomie atâtprin o uşoară repoziţioanre cât şi prin design. De asemenea comandafrânei de staţionare este în partea stângă a levierului cutiei deviteze şi nu în stânga volanului. Practic pe tunelul media segăsesc grupate marea majoritate a comenzilor pentru sistemele deasistare electronică. Scaunele au fost redesenate şi pot ficomandate opţional de la nivelul Comfortline cu funcţia deventilaţie. Cine doreşte poate comanda şi scaune cufuncţie de masaj. Noul Passat se mai laudă în versiuneasedan cu un volum al portabagajului de 565 litri, iar în versiuneaEstate de la 603 litri până la 1.731 litri. O noutatesimpatică este funcţia Easy Open a capaculuiportbagajului sau hayonului.

Dacă aveţi ceva voluminos în braţe sau multe sacoşe, trebuiedoar să aveţi cheia în buzunar, când sunteţi în spatele maşiniieste suficient să ridicaţi uşor piciorul sub spoilerul spate şiportbagajul se deschide. Un detaliu practic. În schimb Passat-ulimpresionează prin cocktail-ul de sisteme electronice disponibileîn funcţie de nivelul de echipare în dotare de serie sau opţionalăpentru asistarea şoferului în timpul condusului. O premierăpentru acest segment este detectarea stării de oboseală aşoferului.

Maşina din momentul pornirii monitorizează în permanenţăreacţiile şoferului. În momentul în care sesizează o abatere de lamedia reacţiilor - impulsurile asupra coloanei de direcţie şi apedalierului - declanşează un semnal acustic de averizare de 5secunde asociat cu un mesaj pe displayul central al tabloului debord în care este recomandată o pauză. Dacă în 15 minute şoferul nuopreşte, procedura este repetată.

Adaptive Cruise Control Plus Front Assist şi Funcţia defrânare de urgenţă în mediul urban. Pot conduce laevitarea unei coliziuni în trafic urban când maşina din faţăfrânează brusc iar şoferul din Passat nu este atent, iar în cazulîn care maşina este echipată cu o cutie DSG poate menţine odistanţă prestabilită faţă de vehiculul din faţă şi chiar oprindacă situaţia o impune. Sistemul poate fi în orice clipă dezactivatde intervenţia şoferului prin frânare sau accelerare. Mai puteţiechipa Passatul cu sisteme care recunosc semnele de circulaţie,care te avertizează la parăsirea benzii de rulare, avertizare că unvehicul se aflat în unghiul mort. Toate motorizările dieselsunt echipate standard cu funcţia start/ stop, chiar şi pe cutiileautomate.

Versiunile cu motorizări de top - 2.0 TSI/ 211 CP şi 2.0TDI/ 170 CP dispun de diferenţialul electronic XDS.Acestea ar fi în linii mari noutăţile de pe a şaptea generaţiePassat.

Citeşte mai departe în pagina următoare »