Test în premieră Renault Fluence Z.E.

Recunosc faptul că încă sunt reticent la electricitate... când vine vorba de a o asocia cu un automobil. Pe undeva poate am motive, unele justificate de raţiuni practice. Dar dacă îmi doresc ca şi copii mei să se bucure de acelaşi verde de care mă bucur şi eu ar trebui să gândesc mai electric.

Test în premieră Renault Fluence Z.E. Test în premieră Renault Fluence Z.E.

Am avut ocazia la Paris să iau contact cuFluence Z.E. şi Kangoo Z.E. Înainte de a urca lavolan a trebuit să îndur o prelegere de vreo 40 de minute, din carevreo 15 minute au fost interesante. Adică legate de detalii tehniceşi avantajele reale ale unui client, în rest multe cuvinte pentru asublinia ideea de verde. Sincer să fiu aş fi renunţat la cele 25 deminute de doctrină pentru a fi şi mai verde şi a salva ceva kW -lumini, plasme, aer condiţionat...

În altă ordine de idei Renault se poate lăuda cu cel mai avansat program electric. Din2011 veţi găsi în showroom-urile constructorului francez douămodele electrice, adică electrice nu hibride. Este vorba de FluenceZ.E. şi Kangoo Express Z.E., fiind disponibile de la mijloculanului 2011.

Ambele modele fiind derivate din modele clasice, care folosescpentru propulsie motoare cu ardere internă. Dar gamaRenault Z.E. va include până în 2012 alte două noi modele.În a doua jumătate a anului 2011 va fi pe piaţă RenaultTwizy, iar la mijlocul lui 2012 va fi disponibil RenaultZOE. Două modele gândite de la zero ca fiindelectrice.

Nu putem vorbi de o revoluţie în materie de ecologie cu acestemodele electrice, în condiţiile în care infrastructura esteinexistentă în România şi cam la acelaşi nivel în restul lumii cumici excepţii. Vom putea vorbi de o reducere a emisiilor când lanivel mondial cel puţin 10% din automobile vor fi electrice. Darpână atunci principalele avantaje pot fi descoperite extrem defacil în cazul unei utilizări în mediul urban.

În primul rând vorbim despre lipsa noxelor, a dispărut ţeava deeşapament. Iar în mediul urban unde spaţiile verzi sunt limitate, oreducere a emisiilor pe orice cale este un câştig. Apoi putem vorbişi de o reduce a poluării fonice. Apropo de fundalul sonor. Faptulcă modelele electrice au devenit extrem de silenţioase este o realăproblemă. Renault încă lucrează la un sistem de avertizare sonoră care săfie montat din 2011 pe modelele electrice de serie.

Acesta va fi activ până la o viteză de 30 km/hşi are datoria de a face maşina vizibilă "auditiv" de cei din jur.După această viteză sistemul va fi dezactivat, considerându-se căzgomotul produs de pneuri la rulare este suficient pentru a marcaprezenţa maşinii. Aici vorbim atât de pietoni cât şi de ceilalţiparticipanţi la trafic.

Automobilul electric, sau cel care are emisii zero, începe sădevină o necesitate în mediul urban. În 2007 aproape 50%din populaţia planetei locuia în mediul urban, iar acest procent seestimează a fi de 70% în 2050.

Cei de la Renault au ţinut să ne liniştească în privinţaresurselor mondiale de litiu, elementul esenţial, în acest moment,din componenţa unei baterii. Sunt rezerve estimate la 14-17milioane de tone, o baterie are nevoie de 3 kg litiu. Încondiţiile în care bateriile sunt reciclabile... se pare că nu vomajunge prea curând la o criză a litiului.

La capitolul "horoscop", oficialii Renault estimează un parc devehicule electrice, la nivel mondial, de 3 milioane unităţi, pentruca în 2020 să se ajungă la 6 milioane. Realitateaîn mod cert va fi influenţată de progresul tehnic, de factoriiexterni - preţul petrolului, dar şi de politicile fiscale aleautorităţilor. Din acest punct de vedere autorităţile dinIsrael şi Danemarca au semnat deja un angjament cu Renaultpentru 100.000 unităţi Fluence Z.E. până în 2016.

Citeşte mai departe în pagina următoare »