Test în România cu Toyota Auris HSD

După numai trei zile de la lansarea în România, ProMotor a testat noul Toyota Auris HSD, al doilea model hibrid al constructorului japonez după renumitul Prius.

Test în România cu Toyota Auris HSD Test în România cu Toyota Auris HSD

ToyotaAuris Hybrid este primul model hibrid dinsegmentul C şi al doilea din gama Toyota, după Prius, carefoloseşte aceeaşi tehnologie Hybrid Sinergy Drive. Sistemulutilizează atât un motor electric, cât şi un motor termic, ce suntfolosite simultan sau separat.

Constructorul japonez are în plan ca, până în anul 2020, toatemodelele sale să beneficieze de acest sistem, Auris HSDfiind primul pas în acest proces de extindere.

Dar acum să vedem cum putem recunoaşte noul model japonez hibridatunci când va trece pe lângă noi. La exterior, Auris HSD nu estecu mult diferit faţă de modelul cu motor termic. Câteva micischimbări la spoilerele spate şi faţă, acesta din urmă având acumintegrate lumini de drum cu tehnologie LED, undifuzor sub grilă (care a scăzut coeficientul aerodinamic la 0,28)şi bineînţeles siglele "HYBRID" lipite pe lateralele maşinii şi peportbagaj.

Nu sunt prea multe modificări încât să fie recunoscut de laprima vedere.

În interior, primul lucru care îţi spune că eşti într-unAuris HSD este un "mini-schimbător" de viteze din răşinăsintetică, sau, mai bine zis, schimbătorul lui Prius înminiatură. După ce te-ai aşezat la volan, observi indicatoareleOptitron cu lumină albastră, iar pe consola centrală sunt aliniatetrei butoane reprezentând trei moduri de conducere: EV, ECOşi Power.

Primul mod te ajută să rulezi folosind numai motorulelectric, dar numai pe o distanţă de 2 km şi cu o vitezămaximă de 50 km/h. ECO nu face altceva decât să combine propulsorulpe benzină cu cel electric, oferind un consum decombustibil redus.

Cel de-al treilea mod, Power, a fost creat pentruperformanţe, graţie celor 136 CP,generaţi de cele două propulsoare. Iar, pentru ca toate acestea săpoată fi folosite în mod corect şi ecologic, nu trebuie decât săfie respectat indicatorul sistemului hibrid sau "noul turometru",care va ajuta la optimizarea consumului decarburant.

Cum? Simplu. Trebuie doar să te supui indicaţiilor"turometrului" care dispune de patru zone: cea deîncărcare, ce indică recuperarea energiei şi încărcareabateriei în timpul frânării, zona Eco-Drive, careindică nivelul consumului de carburant prin controlarea folosiriipedalei de acceleraţie, zona Hybrid Eco, aceastaindicând reducerea consumului de benzină la un nivel extrem decoborât prin apăsarea uşoară pe acceleraţie şi zonaPower, care indică un consum maxim de carburant.

Specific modeului hibrid este şi tapiţeriaKaze, de culoare gri închis cu accente albastre, ce seasortează cu lumina indicatorelor din bord. În spate, chiardeasupra numărului de înmatriculare, cei de la Toyota au amplasato cameră video pentru mersul înapoi, careproiectează imaginea pe oglinda interioară retrovizoare. Aceasta seva activa automat în momentul în care maneta schimbătorulului esteadusă în marşarier.

Datorită bateriei sistemului hibrid, portbagajul modelului AurisHSD a fost redus cu 75 de litri, capacitatea sa totalăfiind acum de 279 litri. Deşi masa totală a crescut de la1.260 kg la 1.455 kg, performanţele lui Auris HSD nu au scăzutfoarte mult faţă de modelul cu motor diesel, acesta fiind doar cuaproximativ o secundă mai lent.

Citeşte mai departe în pagina următoare »