Test ProMotor: noul Volkswagen Touareg în România

În universu-mi personal de SUV, perfect conturat în interiorul unui Discovery 4 a apărut el, noul Touareg. Mai ieftin cu 10.000 de euro decât un ML, un X5 sau un RRS, noul VW Touareg 3.0 TDI este genial doar din cauza aceasta. Pentru că este ieftin.

Test ProMotor: noul Volkswagen Touareg în România Test ProMotor: noul Volkswagen Touareg în România

Nicinu mai ştiu câţi am auzit vorbind astfel despre Touareg. Botezatromâneşte Taureg, în special de cei suficient de ignoranţi încât săconfunde un Phaeton cu un nou Passat, primul SUV premium VW a făcutfurori. Reclamele cu tatăl care pilotează maşina la limităfugind de bizoni după ce fiul său i-a mângâiat cu praştia mă fac şiacum să râd. Şi rămân cu râsul pentru că, eu, personal, nu aş ficumpărat niciodată un Touareg. Şi asta era valabil până acum câtevazile.

Vechiul Touareg, era, pe lângă o maşină cu aspect ştersşi bătrânesc, o maşină plictisitoare. Pentru că oricum aifi mers cu ea, sentimentele pe care ţi le transmitea erau la fel deplatonice ca o iubire între doi puşti care doar au impresia că ştiuce este dragostea. Desigur, Touareg căpăta o altă dimensiune dacăascultai poveştile proprietarilor care s-au aruncat cu ea în celemai vitrege momente de off-road. Şi aveau dreptate. Vechiul Touaregera atât de capabil în teren accidentat încât nu greşeai dacă teduceai la un concurs de off-road şi terminai pe un loc mai multdecât onorabil folosind o versiune de serie echipată doar cureductor şi suspensie pneumatică.

Slavă Domnului, vechiul Touareg este istorie. Suntem în 2010 şiiată-l oficial în România pe cel mai frumos Touareg. Nu ştiu dacăspun asta pentru că vechea maşină este acum foarte învechită saupentru că chiar era o maşină foarte insipidă. Sau poate că o spunpentru că noua generaţie arată exact aşa cum trebuie. Estesuficient de modernă pentru a atrage ceva clienţi tineri dar totuşisuficient de tăcută ca limbaj de design pentru a nu-i face pefoştii clienţi să creadă că trebuie să conducă un Enterprise.Echilibrul dintre modern, viitor şi clasicul VW a fost găsitperfect de designerii mărcii care dau o nouă lovitură cu Touareg,după superbul Passat CC. Dacă se continuă în direcţiaaceasta probabil că vom avea un Golf VII genial. Genial caTouareg.

Noul"Taureg" este mai lung şi mai lat, dar privit din anumite unghiurinu pare cu mult mai mare ca un Tiguan. De aici şi "magia"maşinii. Din faţă este mai agresivă ca niciodată, profilul estecompact şi elegant iar spatele este atât de "adunat" în jurulstopurilor şi "curat" desenat, încât ai putea jura că te uiţi la unQ5 uşor modificat. Nu fac referire degeaba la Audi. Luminile derulare pe timp de zi, cu LED-uri, evident, au o formă careaminteşte puternic de cea a celor de pe Q7 facelift. Farurilebi-xenon, adaptive, cu luminile de rulare pe timp de zi cu LED-urisunt opţionale pentru 3.0 TDI şi costă extra 1.778 euro.

Citeşte mai departe în pagina următoare »