Final de anduranţă cu Renault Megane Collection 2012

Autor: Oraan Mărculescu 28 aug. 2012 Teste anduranta

CITEŞTE AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU RENAULT MEGANE COLLECTION 2012

Cel mai important lucru în cazul unui test de anduranţă ţine de o zicală veche românească, legată de socoteala de acasă şi cea din târg. Cu alte cuvinte, în ce măsură m-am încadrat în bugetul estimativ gândit înainte de a pleca la drum.

In teorie, traseul estimat avea 3.500 km, iar consumul mediu la care ma asteptam era de 6 litri/100 km

Dacă mă raportez strict la excursia până în Italia şi înapoi, traseul teoretic însuma în jur de 3.000 km, dar, prevăzător, mi-am lăsat o marjă până la 3.500 km (nu ştii niciodată cum te abaţi de la drum într-o excursie cu maşina).

Apoi mi-am făcut puţin temele în privinţa preţurilor la combustibili din ţările pe unde urma să trec (Ungaria, Slovenia şi Italia). În iulie, o valoare medie de 1,5 euro pentru litrul de motorină părea rezonabilă, deşi la doar o lună distanţă această medie a crescut uşor.

Nu în ultimul rând, trebuia să îmi fac o idee cam la ce consum mediu trebuie să mă aştept de la motorul dCi de 110 CP asociat cutiei de viteze automate EDC, în condiţiile gabaritului nu tocmai mic al lui Renault Megane Sport Tourer.

În teorie, consumul mediu de 4,2 litri/100 km sună extraordinar, dar ştim cu toţii că ”practica ne omoară”, aşa încât, având în vedere că majoritatea traseului urma să se desfăşoare pe autostrăzi, la viteze mari, m-am gândit că 6 litri/100 km e o valoare mai realistă.

In realitate, am parcurs in afara tarii peste 3.600 km, consumul mediu real fiind de 6,4 litri/100 km

Şi aşa am ajuns la un necesar de circa 210 litri pentru cei 3.500 kilometri planificaţi, care însemnau un buget de 315 euro. În teorie. În practică, iată cum am alimentat pe parcursul celor 3.680 km parcurşi în realitate:

  • plinul în Slovenia: circa 62 euro (costul unui litru de motorină fiind de 1,26 euro, surprinzător de mic pentru ce mă aşteptam de la Slovenia)
  • alimetări succesive în Italia: circa 120 euro (în condiţiile în care preţurile la motorină variau între 1,4 şi 1,7 euro)
  • plinul în Slovenia, la întoarcere: circa 62 euro (costul unui litru de motorină crescuse într-o săptămână de la 1,26 euro la 1,32 euro!)
  • plinul la intrarea în România: circa 300 lei

Făcând o medie a cursului valutar leu/euro din perioada 4-12 iulie (perioada în care am fost plecat în Italia), rezultă o valoare de 4,5 lei/euro. Ceea ce înseamnă că motorina consumată în cei 3.680 km m-a costat 1.400 lei (311 euro), corespunzător unui consum mediu de circa 6,45 litri/100 km.

Mult, puţin? Rezonabil pentru un break diesel având cutie automată, dat fiind că, din cei 3.680 km, peste 3.000 km au fost parcurşi pe autostradă, la viteze mari, de circa 130-140 km/h. În aceste condiţii computerul de bord arăta în general peste 6,5 litri/100 km, deoarece aerul condiţionat era pornit permanent din cauza căldurii de aproape 40 de grade în timpul zilei.

Consumul mediu final, in 6663 km, mi-a iesit 6,2 litri/100 km

Per total, în cei 6.663 km, din care aproape 3.000 parcurşi în general alert prin România, am consumat cu Renault Megane Collection 2012 1.5 dCi EDC circa 415 litri, consumul mediu final rezultând 6,2 litri/100 km. Costul total pentru motorină s-a ridicat la aproape 2.500 lei – adică 0,36 lei/km, cu 0,12 lei/km mai mult decât costul pe kilometru aferent consumului mediu teoretic.

Excursia în Italia a însemnat însă şi alte cheltuieli de drum. Vignetele pentru Ungaria şi Slovenia au totalizat 45 euro: în Ungaria, vignieta costă 15 euro şi e valabilă 10 zile, dar în Slovenia, pentru acelaşi preţ, valabilitatea e de numai 7 zile – cum excursia mea a durat 8 zile, m-am trezit că trebuie să mai scot 15 euro din buzunar…

În Italia nu trebuie plătită vignieta, însă taxele de autostradă sunt mult mai usturătoare. În periplul meu am cheltuit în jur de 80 de euro doar pentru taxele pe autostrăzi – asta în condiţiile în care am ”economisit” vreo 20 de euro din cauză că pe un tronson aparatele nu funcţionau…

Iar acum, să vedem plusurile şi minusurile lui Renault Megane Sport Tourer 1.5 dCi EDC, pe paginile următoare

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide