Audi A5 vs BMW Seria 3 Coupe

Poveste adevărată: trecuseră aproape 12 luni de zile şi coupe-ul Seriei 3 de la BMW încă nu cunoscuse un rival veritabil...

Toate poveştile au un sfîrşit. Este un fapt inevitabil. Iar atunci cînd am auzit că la munte ninge puternic şi că un automobil sport fără gume de iarnă n-ar avea nici o şansă să iasă “cu viaţă” din Poiana Braşov pe un asemenea viscol, ne-am gîndit că ni se oferă ocazia ideală de a dovedi cît de irelevante sînt prognozele meteo de la radio şi cît de bine ar fi dacă, în schimb, am asculta cu toţii de instinctele noastre.

OK, poate că nu ăsta a fost motivul pentru care am făcut ce-am făcut – dar ce contează? Ne-am înarmat cu puţin curaj, ne-am urcat într-un superb Audi A5 3.0 TDi Quattro, am luat şi un BMW Seria 3 Coupe 330 diesel şi, ascultători cum ne ştiţi, ne-am decis să ducem aceste două maşini fix în Poiană, pe o vreme care ar fi dezarmat pînă şi cele mai descurcăreţe SUV-uri.

Dar să începem cu începutul şi să vorbim despre primul coupe Audi cu patru locuri al ultimului deceniu. Indiferent din ce unghi îl admiri – şi nu ai cum să nu-l admiri –, A5-ul este o maşină ireal de frumoasă. Fie că o vezi prin trafic sau parcată undeva în spatele blocului, nu te poţi abţine să nu o priveşti şi să nu te simţi puţin intimidat de aspectul său.

Liniile caroseriei se aseamănă cu cele ale noului A4, însă comparaţia nici nu-şi are rostul. Cu excepţia lui R8, A5 este cel mai frumos model care a purtat vreodată cele patru cercuri pe grila radiatorului – şi dacă ne gîndim că tocmai acest A5 este maşina pe care Seria 3 Coupe trebuie s-o învingă pentru a-şi păstra poziţia de lider al segmentului... deodată lucrurile nu mai par aşa de roz pentru bavarezul nostru.

Cei de la Audi au luat cartea proverbială de “reguli” ale luptei între constructori, au citit-o şi au aruncat-o pe geam direct în fruntea lui Chris Bangle (designerul Seriei 3 de la BMW). Iniţial, cînd primele poze cu A5 începuseră să inunde Internetul, toată lumea era de părere că acesta semăna mult prea mult cu Seria 3 Coupe şi că inginerii de la Audi sînt atît de lipsiţi de inspiraţie, încît au început să-şi copieze rivalii. Acum, cu cele două maşini puse una lîngă alta, toţi cusurgiii (inclusiv eu) îşi pot mînca vorbele.

Diferenţele estetice sînt mai mult decît evidente. Ce mai, A5-ul este şi mai lung, şi mai lat decît coupe-ul, iar într-o lume unde mărimea contează, cuvintele parcă nici nu-şi mai au rostul.
Să nu ne înţelegeţi totuşi greşit. Nu spunem că BMW-ul nu ar arăta bine... ba din contră, însă nu reuşeşte să întoarcă atîtea capete cîte întoarce Audi-ul.

Te uiţi la BMW o dată, îl admiri vreme de 5 secunde şi treci mai departe. În schimb, A5-ul te poate fermeca minute în şir – întrebaţi-mi colegii! Unul dintre ei se aşează cîteodată într-un colţ şi îi mormăie numele ca un obsedat.
OK, poate că nu e chiar aşa... dar cred că aţi înţeles unde batem. Audi 1, BMW 0. Deocamdată.



Citeşte mai departe în pagina următoare »