Clasa compactă este una din cele mai puternice „câmpuri de luptă” în ceea ce priveşte războiul vânzărilor din piaţa auto, indiferent că vorbim de piaţa din America, Europa sau Asia.

Citroen C4 vs. Mazda3 Citroen C4 vs. Mazda3

Lupte aprige, îndărjite se duc la nivelul preţurilor oferite deproducători, la nivelul paletei de dotări standard disponibile pemodele, precum şi la nivelul spaţiului. Acest ultim considerent aîmpins foarte mult dimensiunile acestei clase foarte aproape de aclasei superioare. Orice pentru a oferii un plus clienţilor, însperanţa că modelul va devenii cel puţin un succes de piaţă.

Putem exemplifica aceste aspecte cu oricare două concurente dinclasă, dar de data asta am ales să discutăm despre noulCitroen C4 şi Mazda 3.


Citroen C4 a fost încă de la lansarea ei din toamna anului2004 o maşină interesantă, mai ales în varianta decaroserie în trei uşi. La acea vreme, maşina oferea o alternativăîn clasa compactă atât de design, cât şi de tehnologii, mai binespus, de soluţii tehnice, de exemplu volanul cu butuc fix.

Noul Citroen C4 aduce un plus substanţial produsului C4,un design care atrage privirile trecătorilor. Blocurileoptice au fost revizuite, păstrându-se subtil forma de bunerang,dar per ansablu oferă un aer dinamic întregii părţi frontale.Capota a fost şi ea redesenată, oferind astfel acea agresivitate decare ducea lipsă modelul precedent, cel puţin în parteafrontală.

Din lateral maşina este impunătoare, robustă,sobră,graţie unor linii special gândite pentru a crea aceste efecteoptice. Pe de altă parte şi dimensiunile exterioare i-au ajutatfoarte mult pe designeri la acest capitol (lungime: 4.329 mm,lăţime: 1.789 mm, înălţime: 1.491 mm,ampatament: 2.607 mm) toatedimensiunile având un plus faţă de generaţia precedentă. Peransamblu, designul noului C4 este o evoluţie caresurprinde în mod plăcut.

În ceea ce priveşte Mazda 3, modelul japonez este unadin cele mai frumoase şi bine desenate maşini din clasacompactă. Maşina prezintă un aer tineresc, dinamic, dândimpresia că este foarte "jucăuşă". Aceste calităţi au fost posibilde atribuit mărcii japoneze graţie farurilor alungite oblic, şi aunei grile faţă de dimensiuni generoase în formă de zâmbet larg şio linie laterală foarte fluidă şi dinamică.

Citeşte mai departe în pagina următoare »