Comparativ Hyundai ix35 vs. concurenţa - Ep. I: ix35 vs. RAV4

Toyota RAV4 este cel mai cunoscut nume când vine vorba de SUV-uri medii. Se ridică Hyundai ix35 la înălţimea SUV-ului japonez? Răspundem în acest articol.

Comparativ Hyundai ix35 vs. concurenţa - Ep. I: ix35 vs. RAV4 Comparativ Hyundai ix35 vs. concurenţa - Ep. I: ix35 vs. RAV4

Foarte mulţi au auzit despre Toyota RAV4, care e văzută ca un etalon alSUV-urilor medii. Modelul japonez a ajuns la cea de-a treiageneraţie deja, prima fiind lansată în 1994 (şiinaugurând, practic, segmentul SUV-urilor compacte), iar a douafăcând furori începând cu 2000.

În 2006 a apărut a treia generaţie, o maşină mult mai matură şicare a renunţat la o bună parte din caracterul tineresc şinonconformist al precedentelor modele. Însă nu a făcut rabat de lace înseamnă calitatea Toyota.

Acum, comparativulProMotor încearcă să vadă cât de mult se simte ameninţat RAV4de noul şi ineditul Hyundai ix35.

EXTERIOR

Hyundai ix35 are un design dedicat mai mult publicului feminin tanar, Toyota RAV4 e mai sobra

După un mic update optic şi tehnic în 2009, iată că în2011 Toyota RAV4 se prezintă cu un facelift destul deimportant, care îi întăreşte imaginea de seriozitate. Oimagine care, comparativ cu noul Hyundai ix35, face din RAV4 o maşinăaproape masculină.

Modelul din test, în echiparea de top Luxury, plusează cu maimulte detalii cromate, remarcându-se grila impozantă.Opţional, maşina beneficia şi de un mic bullbar din plasticpe spoiler, aşa încât RAV4 face din ix35doar o maşină de şosea.

Mai ales că Hyundai ix35 mizează pe foarte multe linii curbefaţă de ce eram până acum obişnuiţi de la un SUV. Dacă în cazul luiRAV4 vorbim de o anumită masivitate a părţii laterale, datoratădesignului mai serios, la ix35 această relativă masivitatese transformă în dinamism, datorită suprafeţei vitrate maimici.

Spatele celor două maşini se diferenţiază radical în primul rândprin roata de rezervă de pe hayonul lui RAV4. Per total,ix35 nu ascunde faptul că e o maşină direcţionată în primulrând spre clientela feminină, de preferat un public tânăr,în timp ce RAV4 exprimă seriozitate, pentru familiştii care doresco maşină capabilă şi sigură.

INTERIOR

Toyota RAV4 are un interior foarte bine finisat, fiind clar peste nivelul lui Hyundai ix35

Atunci când intri în cele două maşini, devine clar aproapeinstantaneu de ce Toyota RAV4 este considerată etalonul înce priveşte calitatea interiorului. Şi asta deoarece purşi simplu japonezii nu lasă loc de compromisuri. Mă rog, nu vorbimde compromisuri mari, RAV4 nefiind, totuşi, un Lexus. Faţă de ix35,însă, impresia generală este de câteva clase peste maşina coreeanăîn ce priveşte calitatea materialelor şi a asamblării.

Ceea ce nu înseamnă că Hyundai ix35 ar sta prost la acestcapitol. Nicidecum. Evoluţia faţă de Tucson este mai multdecât evidentă, în primul rând în ce priveşte designulinteriorului, care pare făcut pentru ochiul amator defrumos al clientelei feminine.

E adevărat, totuşi, că ochiul feminin este şi exigent, iar astava scoate în evidenţă unele plastice care nu satisfac simţultactil, iar inserţiile de "aluminiu" din plastic nu prea reuşescsă-i confere interioului acea tuşă de sportivitate care se dorea.Însă, ce-i drept, eşti într-un univers de maşină foartemodernă, chiar o idee mai modernă decât RAV4.

Ergonomia postului de conducere este foarte bună în RAV4, careapelează la o împărţire judicioasă a comenzilor, butoanele şiindicaţiile fiind mari şi lizibile. Interesant, volanul dinRAV4 era aproape sportiv, având nu doar o priză foartebună, ci şi o teşitură în partea inferioară, ca la maşinile decurse.

Modelul de test Hyundai ix35 miza şi el pe un nivel de dotarefoarte bogat, denumit tot Luxury, aşa încât consolacentrală era dominată de un ecran tactil pentru sistemulmultimedia, la fel ca la RAV4. Sub care îşi găsea loculinstalaţia de comandă pentru climatizarea automată, tot ca la RAV4,dar cu un display mai modern.

RAV4 încearcă să se distanţeze, oferind sistem START - STOPpentru motor, dar, surpriză, şi ix35 oferă aşa ceva! Şi nu doaratât: ix35 oferă o poziţie de condus ceva mai bună decâtRAV4, unde, oricât de jos ai da scaunul, poziţia de condusrămâne una înaltă.

Nu poţi nicicum să scapi de senzaţia că eşti cocoţat într-unoffroader gen Land Cruiser V8, în timp ce Hyundai te face să tesimţi ca într-o berlină.

Citeşte mai departe în pagina următoare »